واتساپ به رابط کاربری جدیدی برای مکالمات مجهز می‌شود

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واتساپ به رابط کاربری جدیدی برای مکالمات مجهز می‌شود
واتساپ به رابط کاربری جدیدی برای مکالمات مجهز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
واتساپ جدیدترین نسخه بتای اپ خود را به رابط کاربری جدیدی برای مکالمات صوتی و تصویری مجهز کرده که امکان افزودن افراد جدید به تماس‌های گروهی را ساده‌تر از گذشته می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این رابط کاربری جدید در نسخه بتای واتساپ طراحی مشابه سرویس فیس‌تایم اپل دارد. در این رابط کاربری، دکمه‌ها با پس زمینه سفید بیشتر به چشم می‌خورند. در نسخه‌های قبلی، این دکمه‌ها خاکستری رنگ بودند، بنابراین روشن یا خاموش بودن دوربین یا میکروفن را نمی‌توانستیم به خوبی تشخیص دهیم.

محل قرارگیری دکمه قطع مکالمه هم تغییر کرده و حالا در آخر ردیف پایین صفحه و در کنار آیکون میکروفن قرار گرفته است. با سوایپ نوار پایینی به سمت بالا، دکمه افزودن کاربر جدید به مکالمه ظاهر می‌شود. با این دکمه راحت‌تر می‌توان دیگران را به مکالمات اضافه کرد.

استفاده از برنامه واتساپ پولی نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2021
استفاده از برنامه واتساپ پولی نخواهد شد

با وجود چنین ویژگی، همچنان آیکون قدیمی افزودن مخاطب جدید به مکالمات در گوشه سمت راست بالای صفحه به چشم می‌خورد تا کاربران اگر علاقه‌ای به سوایپ کردن نداشتند، از آن استفاده کنند. با این حال انتظار می‌رود در آینده واتساپ این دکمه را حذف کند.


یکی دیگر از بهبودهای جدیدترین نسخه بتای واتساپ برای iOS، امکان پیوستن به مکالمات پس از شروع است. برای مثال اگر فردی شما را به یک مکالمه گروهی دعوت کند اما در ابتدای آن حضور نداشته باشید یا تماس را رد کنید، واتساپ در تب تماس‌ها بنر «Tap to join» را به نمایش می‌گذارد تا در صورتی که تماس ادامه داشته باشید، سریعا به آن ملحق شوید.

با این ویژگی اگر تماسی را از دست بدهید، دیگر نباید از تماس‌گیرنده درخواست کنید که شما را دوباره به آن اضافه کند و تنها کافیست روی گزینه مربوطه در تب تماس‌ها ضربه بزنید.

رابط کاربری جدید مکالمات صوتی و قابلیت‌های دیگر هم اکنون در نسخه بتای واتساپ قرار گرفته‌اند، اما نمی‌دانیم چه زمانی به نسخه عادی این پیام‌رسان اضافه می‌شوند، بنابراین باید منتظر بمانیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала