کابلوف: ده ها زندانی در افغانستان ادعا دارند که روس هستند

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: ده ها زندانی در افغانستان ادعا دارند که روس هستند
کابلوف: ده ها زندانی در افغانستان ادعا دارند که روس هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور ر روسیه می‎گوید حدود 30 تن زندانی که در زندان های افغانستان به سر می‌برند ادعا دارند که شهروندان روسیه می‌باشند.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید،؛ در حال حاضر 20 الی 30 تن از زندانی های که در زندان های افغانستان به سر می‌برند ادعا دارند که از روسیه می‌باشند. آنها به بهانه های مختلف به افغانستان  نفوذ کرده اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
محب: شماری از شهروندان روسیه در زندان های افغانستان محبوس هستند.

این در حالی است که پیشتر حمد الله محب، مشاور رئیس جمهور غنی در امور امنیت ملی  نیز در یک مصاحبه اظهار داشت که  شماری از زندانی ها در افغانستان از روسیه هستند.

آقای محب مشخص نکرد که این افراد چگونه وارد افغانستان شده و آیا با گروه های تروریستی در ارتباط هستند یا خیر؟

کابلوف در ادامه گفت:  «صحبت بر سر حدود 30 تن از افرادی مطرح است، که ادعا می‌کنند؛ تابعیت روسیه را دارند. اینها افرادی هستند که به بهانه های مختلف به افغانستان نفوذ کرده اند. اساساً اوضاع مشابه به آنچه در سوریه اتفاق افتاده؛ است».

گفتنی است رهبری هیات مذاکره کننده گروه طالبان در سفرشان به مسکو در نشستی خبری در مورد مسائل مختلفی از جمله نگرانی ها در مورد احتمال گسترش دامنه جنگ از افغانستان به خاک کشورهای همسایه ابراز نظر کردند.

شهاب الدین دلاور، رئیس این هیات گفت که این گروه علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی در افغانستان مقابله می کند و نمی گذارد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده شود: «خاک ما  هرگز علیه همسایه ها و دولت های دوست مورد استفاده قرار نخواهد گرفت

طالبان گفته اند که نبرد با گروه تروریستی "دولت اسلامی" یا داعش را در افغانستان ادامه خواهند داد. این گروه ادعا کرده است که شرق و شمال افغانستان از وجود این گروه "پاکسازی" شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала