Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کاهش سقف دستمزد در باشگاه‌های لالیگا؛ آینده ستاره‌های بزرگ به خطر می‌افتد؟

© REUTERS / ALBERT GEAНападающий "Барселоны" Лионель Месси и форвард "Реал"а Карим Бензема во время матча
Нападающий Барселоны Лионель Месси и форвард Реала Карим Бензема во время матча - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
لالیگا تصمیم دارد تا سقف دستمزد باشگاه‌های مطرح را کاهش دهد و این می‌تواند آینده ستاره‌های بزرگ را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش اسپوتنیک، سقف حقوق و دستمزد باشگاه‌ها به بازیکنان، توسط سازمان لیگ اعمال می‌شود و براساس درآمد پیش بینی شده باشگاه است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که مدلی پایداری اقتصادی را حفظ کنند و هزینه های آن‌ها یک سان با درآمد شان باشد.

به طور مثال در فصل گذشته حداکثر بودجه عملیاتی باشگاه‌ رئال مادرید، طبق اجازه لالیگا 473 میلیون یورو (403 میلیون پوند) بود اما این رقم برای دوره آینده به 300 میلیون یورو (255 میلیون پوند) کاهش یافته است.

این موضوع سبب می‌شود که باشگاه‌ها برخی بازیکنان خود را به فروش برسانند تا بتوانند خریدهای جدید شان را ثبت سازمان لالیگا کنند.

در حال حاضر بارسلونا برای تمدید قرارداد مسی و ثبت بازیکنانی چون آگوئرو و دپای با مشکلاتی مواجه شده و باید برخی بازیکنان خود را به فروش برساند تا سقف دستمزدها کاهش یابد و مجوز بازی ستاره‌های جدید را کسب کند.

مسی که دستمزد خود را 50 درصد کاهش داده است و در صورتی که تمدید کند، کمک بزرگی به بارسا کرده است و لاپورتا در تلاش است تا دستمزد گریزمن، دمبله، پیکه، بوسکتس و آلبا را نیز کاهش دهد.

این موضوع اما برای رئال فصل گذشته پیش آمد و این باشگاه مجبور شد تا ستاره‌هایی چون اشرف حکیمی، رگیلون را به فروش برساند و گرت بیل را که دستمزد هنگفتی داشت، به تاتنهام قرض بدهد.

حالا که بیل در آستانه بازگشت قرار دارد و هازارد نیز دستمزد هنگفتی دریافت می‌کند، رئال را با مشکل جدی مواجه ساخته زیرا این دو بازیکن 13 درصد از دستمزد کل باشگاه را دریافت می‌کنند.

رئال مادرید که با صدور مجوز جدایی راموس، 12 میلیون از سقف دستمزد را آزاد کرد، توانست آلابا را ثبت نام کند و حالا اگر خرید بزرگتری انجام دهد، مجبور است تا چندین ستاره را بفروشد تا جا برای دستمزد بازیکن جدید آزاد کند.

از سویی هم این موضوع روی خرید آینده و جذب بازیکنان بزرگی چون ارلینگ هالند و کلیان امباپه تأثیر منفی خواهد گذاشت زیر دستمزد این بازیکنان بسیار هنگفت است و این می‌تواند شرایط جذب این بازیکنان را پیچیده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала