Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

المپیک توکیو؛ مکان‌ها، زمان برگزاری و...

© REUTERS / Eugene Hoshiko/Pool Фигуры талисманов Летней Олимпиады в Токио Miraitowa и Someity во время мероприятие по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио
Фигуры талисманов Летней Олимпиады в Токио Miraitowa и Someity во время мероприятие по случаю 100 дней до Олийписких игр в Токио  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
المپیک توکیو تا 10 روز دیگر در جاپان برگزار می‌شود اما در کجا و در کدام رشته‌های ورزشی؟

به گزارش اسپوتنیک؛ المپیک 2020 توکیو که به دلیل کروناویروس به سال جاری میلادی تعویق افتاد، قرار است تا 10 روز دیگر در توکیو افتتاح شود.

این بازی‌ها که سی‌ودومین دور بازی‌های المپیک به شمار می‌رود، قرار است از اول اسد 1400 تا 17 اسد در جاپان برگزار شود.

11 هزار 91 ورزشکار در رویداد المپیک تابستانی شرکت خواهند نمود، تا برای 17 روز با هم رقابت کنند.

رویداد تابستانی المپیک که بزرگترین رویداد ورزشی جهان به حساب می‌رود هر چهار سال یک بار انجام می‌شود که امسال ورزشکاران از 206 کشور جهان، در 33 رشته ورزشی طی 339 مسابقه با هم پیکار خواهند کرد.

بازی‌های یاد شده با شعار "حس مشترک" در 9 ولایت جاپان برگزار می‌شود که بیشتر بازی‌ها را توکیو میزبانی می‌کند.

ورزشگاه ملی جاپان محل اصلی بازی‌ها خواهد بود که همچنان مراسم افتتاحیه و اختتامیه در آن میزبانی می‌شود. همچنان ورزشگاه‌های ملی یویوگی، ریوگوکو کوکوگیکان، میتروپولیتن توکیو، نیپون بودوکان، توکیو انترنیشنال فورم و پارک موساشینوموری بازی‌های اتلتیک، فوتبال، هندبال، مشت زنی، تنیس روی، میز، جودو، کاراته، وزنه برداری و بایسکل‌سواری را برگزار خواهند نمود و برای بازی‌های المپیک همچنان 34 مکان دیگر نیز در نظر گرفته شده که برخی‌های آن تا هنوز تأیید نهایی را دریافت نکرده‌اند.

به گونه‌ی واضح‌تر می‌توان گفت که؛

42 ورزشگاه میزبان 339 رویداد در 33 ورزش، شامل 50 رشته‌‌ی مختلف خواهند بود که از میان 42 ورزشگاه قابل استفاده، 8 ورزشگاه جدید برای این دوره از بازی‌های المپیک ساخته شده‌اند. از میان همه ورزشگاه‌ها بیشترین رویدادهای المپیک تابستانی را توکیو میزبانی خواهد کرد که 27 مکان در این ولایت و در حومه‌ی آن تعبیه شده است.

گفتنی‌ست که توکیو 2020 قرار بود از سوم اسد 1399 آغاز شود ولی به دلیل شیوع گسترده ویروس همه گیر کرونا، این رویداد یکسال تعویق افتاد و قرار است از اول تا 17 اسد 1400 انجام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала