حمله طالبان به سپین بولدک قندهار و تصرف بخشی‌هایی در امتداد خط دیورند

© Sputnikحمله طالبان به سپین بولدک قندهار و تصرف بخشی‌هایی در امتداد خط دیورند
حمله طالبان به سپین بولدک قندهار و تصرف بخشی‌هایی در امتداد خط دیورند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
منابع محلی در کندهار می‌گویند که طالبان شب گذشته بر ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار حمله کردند و بخش‌هایی از این ولسوالی را در امتداد خط دیورند تصرف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، به‌گفتۀ این منابع، بخش‌هایی از حوزه‌های ششم، هفتم و هشتم شهر قندهار و ولسوالی ارغنداب این ولایت نیز گواه درگیری‌ها و تلفات غیرنظامیان در شبانه‌روز گذشته بوده‌اند.

بربنیاد گفته‌های این منابع، در این درگیری‌ها 11 تن جان باخته و 41 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال، باشنده‌گان سپین بولدک می‌گویند که بدلیل نبردها خانه‌های شان را ترک کرده‌اند.

به آتش کشیده شدن یک مکتب دخترانه در غزنی از سوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
به آتش کشیده شدن یک مکتب دخترانه در غزنی از سوی طالبان

قدرت‌الله، باشندۀ سپین بولدک قندهار در این باره گفت: «در بولدک جنگ بسیار شدید است. فقط بخش‌هایی از این ولسوالی ماند‌ه‌است؛ پوسته‌ها سقوط کرده‌اند».

همزمان با این، در یک شبانه‌روز گذشته، بیش از بیست ولایت دیگر کشور به‌شمول شهرهای غزنی و لشکرگاه نیز گواه درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای دولتی بوده‌اند.

محمد یوسف ایوبی، رئیس شورای ولایتی کندز اظهار داشت: «جنگ در سرک نو به ولسوالی امام صاحب یا اطراف نواحی شهر کندز ادامه دارد».

در این میان، نصیر احمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی می‌گوید که در منطقه حیدرآباد شهر غزنی یک مکتب دخترانه به آتش کشیده شده‌است: «شاهد آتش گرفتن لیسه ذکور حیدر آباد در فاصله سه کیلومتری مقام ولایت استیم و این وضعیت برای مردم ولایت غزنی قابل تحمل نیست».

اما طالبان دست داشتن شان را در این رویداد رد می‌کنند.

ناامنی‌ها در بغلان نیز سبب شده‌اند که شماری از باشنده‌گان این ولایت در پشتیبانی از نیروهای دولتی تفنگ بر دارند.

با این همه، اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی کل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، می‌گوید که به‌زودی اوضاع امنیتی کشور تغییر می‌کند و طالبان در نبرد با نیروهای دولتی تلفات سنگینی داشته‌اند: «در جریان این عملیات‌ها 1369هراس‌افگن طالب کشته شده که شامل فرماندهان کلیدی و استخباراتی شان است».

طالبان این گفته‌های آقای شینواری را نمی‌پذیرند.

در حالی که طالبان تصویرهایی را پخش کرده‌اند و ادعا کرده‌اند که چرخ‌بال‌های ارتش را در ولایت کندز سقوط داده‌اند، اما سخن‌گوی کل نیروهای امنیتی و دفاعی این ادعاهای طالبان را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала