دکتور عبدالله: تداوم جنگ به پیروزی نه، بلکه به دوام رنج و مصیبت مردم افغانستان می‌انجامد

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullah داکترعبدالله: تداوم جنگ به پیروزی نه، بلکه به دوام رنج و مصیبت مردم افغانستان می‌انجامد
 داکترعبدالله: تداوم جنگ به پیروزی نه، بلکه به دوام رنج و مصیبت مردم افغانستان می‌انجامد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز (چهارشنبه، 23 سرطان) در «نشست ملی صلح» گفت که تا اکنون طالبان حاضر نشدند که روی مسایل اساسی گفت‌وگو کنند.

به گزارش اسپوتنیک دکتور عبدالله عبدالله در این نشست که از سوی ائتلاف ملی زنان در روند صلح با حضور دکتور بابر فرهمند، معاون شورای عالی مصالحه‌‌ی ملی، وزیر حج و اوقاف و وزیر دولت در امور صلح، فعالان حقوق زن در مرکز و ولایت‌ها و نهادهای جامعه مدنی برگزار شده بود، تأکید کرد که در هیچ شرایطی دروازه‌ی گفت‌وگوها را نمی‌بندیم؛ ولی در برابر جنگ تحمیل شده می‌ایستیم.

ائتلاف مشارکت زنان در روند صلح به همکاری نهادهای جامعه مدنی و مدافع حقوق زن در یک کارزار سراسری جمع‌آوری امضا در حمایت از روند صلح از 500 هزار شهروند در 33 ولایت امضا گرفتند.

عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست

در این کارزار همه خواستار آتش‌بس دایمی، تسریع روند گفت‌وگوها، حفظ دستاوردها و مشارکت معنادار زنان، جوانان و قربانیان جنگ در روند صلح گردیدند. این نهادها از رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی خواستند که موارد ذکر شده را در تلاش‌های صلح دخیل سازد.

دکتور عبدالله عبدالله از کار ائتلاف مشارکت زنان در روند صلح قدردانی کرد و گفت که خواست‌های مشروع شما مورد تأیید حکومت، جامعه بین‌المللی و جز از اولویت‌های ماست. 

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افزود که ما آمادگی کامل برای گفت‌وگوهای صلح داریم؛ اما طرف مقابل جنگ را تشدید می‌کند و تا اکنون حاضر نشده است که روی مسایل اساسی بحث نماید.

دکتور عبدالله عبدالله هشدار داد که اگر طالبان اهداف شان را از طریق جنگ دنبال کنند و مشروعیت آن را از گفت‌وگوها بگیرند به هیچ هدفی نخواهد رسید.

دکتور عبدالله عبدالله علاوه کرد که علمای کشورهای اسلام در سطوح مختلف این جنگ را ناروا و حرام دانستند و تداوم این جنگ به معنای دوام آوارگی، رنج و مصیبت مردم افغانستان است نه پیروزی.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала