روسیه: اقدامات نظامی در افغانستان ممکن است 2 ماه دیگر به طول انجامد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده وزارت امور خارجه روسیه میگوید که اقدامات نظامی در افغانستان احتمال دارد تا دو ماه دیگر به طول انجامد و در طی این مدت طالبن مناطق دیگری را تصرف کنند.

 

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، گفت، بر اساس ارزیابی های روسیه اقدامات نظامی در افغانستان ممکن است دو ماه دیگر به طول انجامد، در طی آن طالبان (ممنوع در روسیه) قادر به کنترل چندین ولایت دیگر خواهد ببود، اما این بدان معنی نیست که آنها به تنهایی می توانند در افغانستان حکومت کنند.

 کابلوف گفت: « اقدامات نظامی فعال تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت و "طالبان" (ممنوع در روسیه) قادر است كنترل چندین ولایت دیگر را به دست بگیرد. اگر از نظر كاملا نظامی به وضعیت نگاه كنیم بله آنها قادر خواهند بود. اما این به معنای حکمرانی کامل آن ها بر کشور نیست. این فقط به این معنی آن است که هزینه خودخواهی مقامات این کشور را مردم می پردازند، چرا که این مردم هستند که رنج می برند و نه کسانی که در کاخ ها نشسته اند.»

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان در دیدار با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
کابلوف: طالبان تضمین کرد که افغانستان علیه کشور سوم استفاده نمی‌شود

 

 

نماینده ویژه رئیبس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت، روسیه از مقامات افغانستان و طالبان (ممنوع در روسیه) می خواهد تا قبل از آن که خیلی دیر شود مذاکرات مثمر ثمر که باید به ایجاد یک دولت انتقالی ائتلافی منجر شود را آغاز کنند.

کابلوف گفت: «اکنون قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید به خود بیایند و مذاکرات مثمر ثمری را آغاز کنند که ناگزیر به ایجاد یک رهبری ائتلاف انتقالی پایان می یابد. ائتلافی با مشارکت جنبش "طالبان" است و اینکه چند درصد و در چه نسبتی طالبان این دولت را نمایندگی کند تصمیمی افغان ها است. آنها باید خودشان تصمیم بگیرند و توافق کنند. آنها باید».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала