سازمان همکاری شانگهای آماده همکاری با افغانستان است

© Sputnik / Khaibar Akifi سازمان همکاری شانگهای اماده همکاری با افغانستان است
  سازمان همکاری شانگهای اماده همکاری با افغانستان است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
سازمان همکاری شانگهای آماده توسعه همکاری با افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای پس از جلسه ای در قالب گروه تماس سازمان همکاری های بین المللی و افغانستان در روز چهارشنبه، این سازمان آمادگی خود را برای توسعه همکاری با افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​جرایم مربوط به مواد مخدر تأیید می کند.

افغانستان خواستار کسب عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.11.2020
افغانستان خواستار کسب عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای شد

در بیانیه آمده است: "کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای آمادگی خود را برای توسعه بیشتر همکاری با افغانستان در مبارزه با چالش ها و تهدیدهای امنیتی در منطقه، در درجه اول تروریسم و ​​جرایم مرتبط با مواد مخدر در همه اشکال و مظاهر آنها، برای استادگی مشترک در برابر"استاندارد دوگانه"در حل این وظایف است".

در این سند آمده است: "ما از همه طرف های درگیر در افغانستان می خواهیم تا استفاده از زور و اقداماتی كه منجر به بی ثبات سازی و عواقب غیرقابل پیش بینی در مناطق مرزهای افغانستان با كشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شود، خودداری کنند".  

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای از "تشکیل افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، بی طرف، متحد، صلح طلب، دموکراتیک و مرفع حمایت می کنند و دستیابی به صلح و ثبات در این کشور" یکی از اصلی ترین خواست آنها تأمین امنیت در منطقه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала