طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی نحوه کشته شدن 22 کماندوی افغان هنگام محاصره توسط نیروهای طالبان و حین تسلیم شدن را روایت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به قلم سه خبرنگار خود نحوه کشته شدن 22 کماندوی افغان هنگام محاصره توسط نیروهای طالبان و حین تسلیم شدن را روایت کرده است.

در این فلم دیده می‌شود که تعدادی از نیروهای ویژه ارتش در حالی که به نشانه تسلیم دست‌های‌شان را بالا برده‌اند، طالبان با فریاد الله اکبر بر آن‌ها شلیک می‌کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، طالبان مدعی شده‌اند که این افسران را هنوز در اسارت خود دارند؛ اما وزارت دفاع در گفتگو با این شبکه ادعای طالبان را رد کرده و گفته این افسران کشته شده‌اند.

سی‌ان‌ان می گوید صلیب سرخ نیز تایید کرده که پیکر 22 فرمانده افغان از این محل به دست آمده است.

شهر هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2021
تیرباران یک سرباز پولیس توسط طالبان در هرات

سازمان عفو بین الملل در واکنش به انتشار این فلم در بیانیه‌ای اعلام کرده که این شواهد به روشنی نشان می‌دهد که اصرار طالبان بر اینکه نسبت به گذشته تغییر روش داده است کاملا دروغ است و ادعای آن‌ها مبنی بر مراعات حقوق بشر در روند صلح را کاملا زیر سؤال می برد.

این سازمان از دولت افغانستان خواسته که بلافاصله درباره این کشتار منزجرکننده تحقیق کند و عوامل مسئول در آن را به دست عدالت بسپارد و در غیر این صورت باید جامعه جهانی و دادگاه جنایی بین اللملی وارد عمل شوند.

در همین حال، این سازمان تصریح کرده است که اگر دولت افغانستان در به محاکمه کشیده شدن عاملان این رویداد موفق نشود، جامعه جهانی و دادگاه بین‌المللی کیفری باید وارد عمل شوند.

این در حالی است که طالبان نشر گزارش تیرباران شده نیروهای تسلیم شده کماندو از سوی این گروه را رد کرده‌اند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است که نوار تصویری نشر شده از سوی سی‌ان‌ان جعلی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала