هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان شهر دایکندی برگشت

© Photo / MoI Afghanistan FB هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان شهر دایکندی برگشت
 هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان شهر دایکندی برگشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
قرار بود مرادعلی مراد، والی تازه تعیین‌شده‌ی دایکندی امروز رسما معرفی و به کارش آغاز کند، اما هواپیمای حامل او از آسمان نیلی، مرکز ولایت دایکندی برگشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز به اشاره به منابع معتبر و آگاه می‌گویند که دلیل برگشت هواپیمای حامل مرادعلی مراد از آسمان نیلی، مخالفت محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی در امور سیاسی و امنیتی با انتصاب او به‌عنوان والی دایکندی بوده است.

به‌گفته‌ی این منابع، آقای محقق صبح امروز به رییس‌جمهور غنی تماس گرفته و گفته است که براساس توافق دو طرف، والی دایکندی باید از افراد نزدیک به او مقرر می‌شد، اما در تعیین مرادعلی مراد نه با او مشورت شده و نه پست بدیلی پیشنهاد شده است.

طبق اظهارات این منابع، محقق در این تماس به آقای غنی گفته است که از میان او و مرادعلی مراد باید یکی را انتخاب کند و در صورتی که توافق میان دو طرف عملی نشود، او از سمت مشاوریت استعفا خواهد کرد.

جنرال مراد علی مراد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2018
جنرال مراد علی مراد از وظیفه‌اش برکنار شد

منابع همچنین به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که پس از تماس محقق به غنی، از دفتر ریاست‌جمهوری به هیأت همراه مرادعلی مراد تماس گرفته شده و آنان به کابل فراخوانده شده‌اند.

هواپیمای حامل مرادعلی مراد، محمدسرور جوادی، معین پالسی و مسلکی اداره مستقل ارگان‌های محلی و شماری از نمایندگان مردم دایکندی در مجلس نمایندگان از جمله علی‌اکبر جمشیدی و ریحانه آزاد از آسمان نیلی برگشته و برای سوخت‌گیری در میدان هوایی «شهید مزاری» در بامیان فرود آمده است. آنان قرار است به کابل برگردند.

در همین حال، علی‌اکبر جمشیدی در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که طیاره‌ی حامل آنان پس از دریافت تماس از دفتر ریاست‌جمهوری، از نیلی برگشته است و فعلا در بامیان بسر می‌برند.

مرادعلی مراد روز گذشته براساس حکم رییس‌جمهور غنی به‌جای رشیده شهیدی به‌عنوان والی جدید دایکندی تعیین شده بود.

مراد رتبه‌ی نظامی سترجنرالی دارد. او پیش از این به‌عنوان معاون رییس ستاد ارتش، معیین ارشد امنیتی وزارت داخله و فرمانده گارنیزیون کابل ایفای وظیفه کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала