ایجاد باران مصنوعی در امارات عربی

© AFP 2023 / Giuseppe Cacaceدبی
دبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
امارات متحده عربی تکنالوژی بارش باران مصنوعی را مؤفقانه آزمایش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تکنالوژی جدید توانست باران های شدید را در گرمای 50 درجه در امارات متحده عربی بارش کند.

پورتال هواشناسی امارات Markaz al-Asifa (مرکز طوفان) ، خبر داده است که با وجود گرمای +50 درجه در روز، به دلیل آزمایش تکنالوژی های جدید ایجاد باران در فصل خشک تابستان، سر از چهارشنبه در سراسر امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) باران های سنگین می بارد،.

«دریای آسمانی» - چین باران مصنوعی بی سابقه قوی ایجاد میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2018
«دریای آسمانی» - چین باران مصنوعی بی سابقه قوی ایجاد میکند

این پورتال خاطرنشان کرد: "باران ها در شمال قصبات هاتا در امارات متحده عربی در رشته کوه هاجر، در مناطق وادی الخیلو، جاده کالبا و خویولات باریده است." اداره ملی هواشناسی نیز به نوبه خود نشان داد که در شهرکهای نزدیک شهر العین در امارت پایتخت ابوظبی باران بارید، جایی که حرارت آن به 47 درجه می رسد. پیش بینی کنندگان گزارش دادند که پس از آزمایش های ویژه بر روی بارورسازی ابرها، در تابستان، هنگامی که در امارات بارشی نیست، در امارات بارید.

به نوبه خود، آژانس هواشناسی قطر هشدار داد که از شنبه هفته آینده تا اواسط هفته آینده در کشوری که در طول روز گرما بیش از 50 درجه است، باران نیز وجود دارد، با وجود این واقعیت که در تابستان هرگز در قطر باران نمی بارد، و در خزارن گذشته، زمستان و بهار باران سبک فقط چند بار باریده است.

مقامات امارات متحده عربی فعالانه در حال توسعه تکنالوژی های برای ایجاد باران هستند: به ویژه، در بهار سال جاری، آزمایشات جدید برای افزایش بارش شروع شده است. به همین منظور استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در امارات آغاز شده است که می تواند با استفاده از تخلیه الکتریکی در ابرها و بدون استفاده از ترکیبات کیمیایی باعث باران شود. این آزمایشات توسط آکادمی SANAD در دبی و با همکاری دانشمندان دانشگاه ریدینگ بریتانیا انجام می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала