استقبال طالبان از تمایل بریتانیا برای همکاری

© Photo / twitter account of naeem wardakاستقبال طالبان از تمایل بریتانیا برای همکاری
استقبال طالبان از تمایل بریتانیا برای همکاری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که از تمایل بریتانیا برای همکاری با طالبان استقبال می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در مصاحبه‌ای که با روزنامه دیلی تلگراف داشت، گفته بود که بریتانیا آماده است، در صورتی که طالبان (گروه ممنوع در روسیه) در افغانستان به قدرت برسد و وارد دولت شود، با آن همکاری کند.

محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتر خود نگاشته است: «ما سخنان وزیر دفاع انگلیس را در روزنامه دیلی تلگراف که در مورد تعامل آنها با امارت اسلامی افغانستان نموده گام مثبت تلقی می کنیم. ما بار دیگر ابراز میداریم که می خواهیم روابط خوب و مثبتی با جهان داشته باشیم و به اصول جهانی در پرتو ارزشهای دینی و منافع ملی خویش تعهد داریم».

وی تاکید کرده است: «امارت اسلامی به همه اطمینان میدهد که خاک ما علیه امنیت هیچ کشوری مورد استفاده قرار نخواهد گرفت، ما در امور کسی دخالت نخواهیم کرد و اجازه نمیدهیم دیگران در امور ما دخالت کنند. ما به تعامل دوجانبه و متقابل خوب، و درک مشترک وهماهنگی با طرف های مربوطه در مورد همه مسائل باورمندیم».

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند. بی‌ثباتی پس از اعلام خروج همه نیروهای خارجی ناتو به شمول امریکا از افغانستان تا قبل از 11 سپتمبر در حال افزایش است.

در پایان ماه فبروری سال 2020 هیئت دولت امریکا و طالبان در قطر طی یک مراسم رسمی نخستین توافقنامه صلح پس از 18 سال جنگ در افغانستان را به امضا رسانیدند. در این توافقنامه آمده بود که نیروهای خارجی باید در ظرف 14 ماه از افغانستان خارج شوند و پس از ختم روند تبادله زندانیان، مذاکرات صلح بین‌الافغانی آغاز شود. در چارچوب این توافقنامه، نیروهای امریکایی پنج پایگاه نظامی در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала