خروج نیروهای خارجی از لیبیا

© AP Photoليبيا
ليبيا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
روسیه خواهان خروج همزمان نیروهای خارجی از لیبیا گردیده است.

به گزارش اسپوتینک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل در جریان جلسه شورای امنیت سازمان ملل خواهان خروج به تدریج نیروهای خارجی از لیبیا گردیده گفت که همزمان توازن قدرت "در زمین" نباید به هم بخورد.

مارشال حفتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2020
مارشال حفتر آماده دیالوگ است

وی افزود: "سوال مهم امروز- حضور نیروهای نظامی خارجی است. ما طرفدار خروج به تدریج و همزمان نیروهای خارجی و جزوتام های داخلی می باشد. که باید پروسیه آن کنترل گردد تا توازن قدرت "در زمین" نقض نگردد و باعث ایجاد تهدید به درگیری های جدید نشود".

شرکت کنندگان در یک کمیسیون مشترک نظامی لیبیا که در 23 جولای 2020 در ژینو مذاکره کردند، به توافق آتش بس رسیدند که بلافاصله لازم الاجرا شد و توافق کردند که همه جنگجویان خارجی باید در ظرف سه ماه کشور را ترک کنند. با این حال، طبق اعلام سازمان ملل، اجیران نظامی، جنگجویان و نیروهای خارجی هنوز هم در این کشور هستند.

پس از سرنگونی و ترور معمر قذافی، رهبر لیبیا در سال 2011، لیبیا به عنوان یک کشور واحد فعالیت کرد. در چند سال گذشته، درگیری بین این کشور بین دولت توافق ملی فیض سرراج، که در طرابلس در غرب کشور ملاقات کرده است و مقامات در شرق لیبیا وجود دارد، که توسط اردوی ملی تحت قومانده مارشال خلیفه حفتر لیبیا حمایت می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала