شهردار میامی به دولت امریکا: کوبا را بمباران کنید

© AP Photo / Eliana Aponteشهردار میامی به دولت امریکا: کوبا را بمباران کنید
شهردار میامی به دولت امریکا: کوبا را بمباران کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
در ایالات متحده، خواستار حملات علیه دولت کوبا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، فرنسیس سوارز شهردار میامی امریکا بطور زنده از دولت این کشور خواست که برای سرکوب دولت کوبا، به این کشور حمله کنند.

 ایالات متحده خواستار حمایت از معترضان در کوبا است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
ایالات متحده خواستار حمایت از معترضان در کوبا شد

او به این عقیده است که واشنگتن باید این روش فشار بر هاوانا را مطالعه کند.
سوارز گفت: "باید در مورد این موضوع به عنوان یک گزینه بالقوه، علاوه بر بسیاری از گزینه های دیگر بررسی کنیم."
وی بعداً به روزنامه میامی هرالد گفت كه منتظر تماس رئیس جمهور امریكا برای گفتگو با وی در مورد احتمال مداخله نظامی در كوبا است.
طی روز‌های اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای در چند شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشور علیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در چند شهر کوبا تجمع کردند.
همزمان با این تحولات، مقام‌های ارشد آمریکایی از قبیل «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور با دخالت در امور داخلی کوبا بر حمایت واشنگتن از «معترضان» تاکید کرده‌اند. این دخالت‌ها در شرایطی انجام شده که واشنگتن به رغم مخالفت‌های شدید جهانی از چند دهه قبل به انواع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کوبا دست زده است.
مقام‌های کوبا در روز‌های اخیر با رد مواضع مداخله‌جویانه و مزورانه آمریکا درباره اعتراض‌ها در کوبا به وضعیت معیشتی اعلام کردند، واشنگتن با ادامه تحریم‌های همه جانبه علیه کوبا عامل اصلی وضعیت بد اقتصادی کوباست.
دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برای از پای در آوردن کوبا بعد از انقلاب این کشور به رهبری فیدل کاسترو، انواع تحریم‌ها و محاصره کوبا را در پیش گرفتند و این اقدامات هنوز هم ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала