واکنش روسیه به آتش بس طالبان

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
عضو شوید
مسکو بیانیه طالبان را درباره آتش بس، خوشبینانه ارزیابی می نماید.

به گزاش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نمانیده رئیس جمهور روسیه در بخش افغانستان و مدیر بخش دون آسیا وزارت خارجه روسیه، اظهار داشته است که بیانیه طالبان در مورد آتش بس سه ماهه مشروط به آزادی 7000 زندانی و محرومیت از "لیست سیاه" سازمان ملل، خوشبینانه می باشد.

اعلام شروط طالبان برای یک آتش‌بس سه ماهه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
اعلام شروط طالبان برای یک آتش‌بس سه ماهه

قرار است کنفرانس بین المللی "آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای. چالش ها و فرصت ها" امروز و فردا در تاشکند در حال برگزاری است.

کابلوف در حاشیه کنفرانس با اظهار نظر در مورد این بیانیه گفت: "البته ، اگر حداقل سه ماه هم باشد، باز هم خوب است. اما اگر در یک دوره طولانی آتش بس وضع گردد، به مراتب بهترتر می باشد".

پیش از این، کانال تلویزیونی 1TV News  افغانستان، به نقل از مذاکره کننده مقامات افغانستان، نادر نادری، گفته بود که مذاکره کننده طالبان گفت که طالبان آتش بس سه ماهه را اعلام می کند، مشروط به این که 7000 زندانی طالبان آزاد گردند و جنبش ایشان از لیست سیاه سازمان ملل متحد. حذف گردد.

در سال 2020، مقامات واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح در بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان پیش بینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала