افشاگری‌های نگران‌کننده از فعالیت فیس‌بوک

© REUTERS / Dado Ruvicافشاگری‌های نگران‌کننده از فعالیت فیس‌بوک
افشاگری‌های نگران‌کننده از فعالیت فیس‌بوک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
افشاگری‌های بعضا جدید و نگران‌کننده‌ای از فعالیت‌های فیسبوک در کتابی در همین موضوع منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، یکی از گزارش‌ها می‌گوید فیسبوک بین سال‌های 2014 تا 2015 حتی مجبور شده 52 نفر از کارمندان خود را به دلیل سو استفاده از اطلاعات کاربران اخراج کند.

نشریه تلگراف ظاهرا نسخه‌ای از کتابی با عنوان «یک حقیقت زشت: نبرد برای سلطه در فیسبوک» را دریافته کرده که اطلاعات و افشاگری‌های نگران‌کننده‌ای از این شرکت را افشا می‌کند. دو خبرنگار با نام‌های «شیرا فرنکل» و «سسیلیا کانگ» در این کتاب ادعا می‌کنند که چندین کارمند این شرکت با استفاده از دسترسی‌های خود، اطلاعات کاربران را ردیابی کرده‌اند.

درز کردن اطلاعات شبکه فیسبوک شماره تیلیفون زاکربرگ را افشا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
درز کردن اطلاعات شبکه فیسبوک شماره تیلیفون زاکربرگ را افشا کرد

یکی از گزارش‌های این کتاب به مهندسی مربوط می‌شود که از دسترسی خود به داده‌های مکانی فرد دیگری دسترسی پیدا کرده و موقعیت مکانی آن فرد را ردیابی کرده است. به همین ترتیب گزارش‌های مشابه دیگری از ردیابی مکان و اطلاعات کاربران توسط مهندسین فیسبوک در این کتاب عنوان شده است.

طبق گزارش‌های ارائه شده، «الکس استاموس» مدیر ارشد امنیت فیسبوک در سال 2015 سعی کرده تا «مارک زاکربرگ» را از این مسئله آگاه کند. استاموس به مدیر عامل فیسبوک گفت که کارمندان این شرکت تقریبا هر ماه اطلاعات یک کاربر را ردیابی می‌کنند. در آن زمان بیش از 16000 کارمند فیسبوک به داده‌های خصوصی کاربران دسترسی داشتند. به نظر می‌رسد استاموس چند توصیه امنیتی مانند محدود کردن دسترسی کارمندان به زاکربرگ اعلام کرده و طبق گفته منبع ذکر شده در کتاب مشکل اصلی مغایرت این تغییرات با طرز فکر زاکربرگ است.

سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای در مورد ادعاهای این کتاب توضیح می‌دهد:

ما همیشه کارمندانی که از دسترسی خود استفاده نادرست کرده‌‌اند را اخراج کرده‌ایم و از سال 2015، به تقویت آموزش کارمندان، شناسایی موارد سواستفاده از کاربران و ارائه پروتکل‌های پیشگیری ادامه داده‌ایم. همچنین به کاهش برخی دسترسی‌های کارمندان خود که در حال ساخت و پشتیبانی از خدمات فیسبوک هستند، ادامه می‌دهیم.

متاسفانه در حال حاضر فیسبوک هیچ روشی برای کاربران خود ارائه نکرده است تا سطح دسترسی این اپلیکیشن و کارمندان شرکت را به داده‌های خود محدود کنند. همچنین در چند وقت گذشته موارد نگران‌کننده زیادی از این شرکت شنیده شده که حریم خصوصی کاربران را به خطر انداخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала