سه ولسوالی از کنترول طالبان خارج شد

© Photo / Ministry of Defense, Afghanistanسه ولسوالی از کنترول طالبان خارج شد
سه ولسوالی از کنترول طالبان خارج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
در ادامه درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان در شماری از ولایت های افغانستان، مسوولان حکومت افغانستان امروز (جمعه، 25 سرطان) گفته اند که ولسوالی های سیغان و کهمرد بامیان و نیز چخانسور نیمروز را در 24 ساعت گذشته از نزد طالبان پس گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طاهر زهیر، والی بامیان گفت: «عملیاتی که به راه انداخته شده بود ام‌صبح، به زود ترین فرصت ولسوالی تسخیر شد و به دست نیرو های امنیتی افتاد و بیرق دوباره بلند شد».

وزارت دفاع ملی می‌گوید که عملیات های نیروهای دولتی برای عقب زدن حلمه های طالبان بر شهرها و نیز پس گیری بخش های از دست رفته ادامه دارد.

روح الله احمدزی،  سخنگوی وزارت دفاع ملی بیان کرد: «بخاطر باز پس گیری ساحاتی که تحت کنترول دشمن بودند، عملیات شدید نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان به شدت کامل ادامه دارد».

در همین حال، طالبان امروز ادعا کرده اند که وارد شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان شده اند؛ اما مقام های محلی از عقب زدن حمله های آنان سخن گفته اند.

جان محمد، باشنده شبرغان ابراز داشت: «وضعیت امنیتی خراب است. دوکانها قفل استند و شهر وحشت زده شده است».

خواجه جیلانی ابوبکر، فرمانده پولیس جوزجان اظهار داشت: «مردم کوچه به کوچه بسیج شده و مسلح اند و هیچ مشکلی نیست».

در شهر تالقان ولایت تخار نیز اوضاع امنیتی نگران کننده گفته می‌شود.

پیرمحمد خاکسار، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در این باره گفت: «ما حق استیم، وطن از ما است. انشا الله پیروزی از آن ما است».

عبدالله قرلق، والی تخار بیان داشت: «تمام حملات شان به عقب زده شد. فعلا با جمعی از نیرو های امنیتی و بسیج های مردمی موقعیت گرفته ایم».

با این همه، منابع می‌گویند که در یک حمله هوایی نیروهای دولتی به روز پنج شنبه در ولسوالی شهدای بدخشان، ده غیرنظامی جان باختند و ده تن دیگر زخمی شدند؛ اما حکومت این ادعا را رد می‌کند.

اضافه از این رویداد ها، در یک انفجار ماین مقناطیسی امروز در ولایت کندز، یک تن جان باخت و شش تن دیگر زخم برداشتند.

هرچند از جان باختن حدود ده نظامی و غیرنظامی در جنگ های بیست و چهارساعت گذشته خبر می رسد؛ اما وزارت دفاع ملی می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته 208 طالب کشته و 153 تن دیگر آنان زخمی شده اند؛ ادعایی که طالبان آنرا نمی پذیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала