مارشال دوستم از طریق تماس تلفنی به خبرنگاران و رسانه‌ها صحبت کرد

© Sputnik / Zakarya Safariمارشال دوستم از طریق تماس تلفنی به خبرنگاران و رسانه‌ها صحبت کرد
مارشال دوستم از طریق تماس تلفنی به خبرنگاران و رسانه‌ها صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
در نشست مطبوعاتی که توسط شورای مرکزی جنبش جوانان افغانستان امروز (جمعه ۲۵ سرطان ۱۴۰۰) در کابل برگزار شده بود مارشال عبدالرشید دوستم از کشور ترکیه از طریق تلفن با خبرنگاران صحبت و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم که اکنون در کشور ترکیه بسر می‌برد از طریق تماس تلفنی به خبرنگاران و رسانه‌ها چنین گفت: " همین طور که شما (خبرنگاران و رسانه‌ها) در جریان هستید جنگ در ولایات مانند کندهار، غزنی، کندز و جوزجان جریان دارد. چون در تعداد از این مناطق جنگی خبرنگار حضور ندارد خبرها و اطلاعات موثق به مردم رسانیده نمی‌شود. طی این روزها بیشتر از ۵۰۰ طالب کُشته و زخمی شده‌اند و از دیروز بدین سو نیز بیشتر از ۱۰۰ نفر طالب کُشته و زخمی شده‌اند که کُشته شده‌هایشان در جا جای افتاده‌اند و زخمی‌هایشان در شفاخانه‌ی آقچه همراه با سرگروپ شان قاری نقیب بسر می‌برند.

شکایت مارشال: رزمنده‌گان داوطلب در جنگ علیه طالبان یک قوطی مرمی هم دریافت نکرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
شکایت مارشال: رزمنده‌گان داوطلب در جنگ علیه طالبان یک قوطی مرمی هم دریافت نکرده‌اند

تماس‌های منظم که با بچه‌های ما در مناطق جنگی داریم حاکی از این است که روحیه بچه‌های ما بسیار خوب و از مورال بسیار بالا برخورد هستند و همه‌گی شان در سنگر‌های بسیار اساسی و استراتیژیک موقعیت دارند و کاملاً بر دشمن مسلط هست و تمام حرکات دشمن را زیر نظر دارند.
در جریان جنگ‌های روزهای گذشته (۵۰روز) ما هم زخمی و شهید داشته‌ایم ولی این آمار بسیار اندک است. در صورتی که اگر طالبان تحرکاتی از خود نشان بدهد هیچ شکی ندارم که آمار تلفات طالبان از این هم بیشتر می‌شود.
اجساد طالبان در قوش‌تپه، درزآب، بادغیس، مزار و آقچه فراوان افتاده است و شنیده‌ام که در شفاخانه‌هایشان هیچ جای برای زخمی‌ها نمانده است.
قاری نقیب که یکی از اعضای برجسته‌ی طالبان است توسط نیروهای مردمی اول زخمی و سپس مُرده است ولی طالبان می‌گویند که قاری نقیب زیر عملیات است و پنهان‌کاری می‌کنند در حالیکه قاری نقیب دیگر زنده نیست.
طالبان در سطح افغانستان سنگین‌ترین تلفات را در جنگ شبرغان دیده‌اند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала