پرونده تیرباران 22 عضو کماندو ارتش توسط دادستانی کل بررسی می‌شود

© Photo / FB / AGOپرونده تیرباران 22 عضو کماندو ارتش توسط دادستانی کل بررسی می‌شود
پرونده تیرباران 22 عضو کماندو ارتش توسط دادستانی کل بررسی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
دادستانی کل کشور اعلام کرده است که در مورد تیرباران ۲۲ عضو کماندوهای ارتش توسط طالبان در ولایت فاریاب تحقیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دادستانی کل افغانستان امروز پنج‌شنبه (15، جولای)، با نشر یک خبرنامه اعلام کرد: "قرار اطلاعات نشر شده از طریق رسانه‌های همگانی، تعدادی از منسوبین قهرمان وزارت دفاع ملی در ولایت فاریاب که در حالت بی‌دفاعی قرار داشتند، توسط عناصر "ضد‌بشریت با ضربات گلوله به گونۀ بی‌رحمانه" به شهادت رسیده‌اند".

طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
طالبان کماندو های تسلیم‌ شده در فاریاب را تیرباران کردند

دادستانی کل افغانستان این عمل‌کرد گروه طالبان را غیر انسانی و اسلامی دانست: "لوی څارنوالی ج.ا.ا به ارگان‌های امنیتی-کشفی هدایت صادر نموده است تا در همآهنگی با ریاست څارنوالی مبارزه با جرایم بین‌المللی، این رویداد را در روشنایی قوانین به گونۀ همه‌جانبه بررسی نموده و یافته‌های خویش را غرض تحقیق و تعقیب عدلی و مجازات مرتکبین آن؛ با لوی څارنوالی کشور شریک سازد".

در ادامه این خبرنامه آمده است که دادستانی کل افغانستان با درنظر داشت این‌که فرهنگ معافیت از مجازات در جرایم، مخصوصاً جرایم بین‌المللی وجود نداشته، عاملین این جنایات را مورد مجازات قرار خواهد داد.

قابل یادآوری‌ست که 22 عضو کماندوهای ارتش در 26 جوزای سال جاری پس از سقوط ولسوالی دولت‌آباد فاریاب، توسط جنگ‌جویان طالبان تیرباران شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала