ارزش بازار اپل از مرز 2.5 تریلیون دالر گذشت

© REUTERS / Apple Inc.ارزش بازار اپل از مرز 2.5 تریلیون دالر گذشت
ارزش بازار اپل از مرز 2.5 تریلیون دالر گذشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
ارزش بازار اپل در معاملات روز چهارشنبه بیش از 2 درصد افزایش پیدا کرد و به موجب آن غول فناوری کوپرتینویی به اولین شرکت آمریکایی با ارزش بازار بالغ بر 2.5 تریلیون دالر تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، هفته گذشته، ارزش سهام شرکت اپل برای چندین هفته به بالاترین سطح خود (2.4 تریلیون دالر) رسید و به صورت کلی سهام این شرکت از ابتدا سال 2021 تاکنون 14.33 درصد افزایش داشته است.

ارزش بازار کوپرتینویی‌ها برای اولین بار در تاریخ 29 اسد 1399 به 2 تریلیون دالر رسید و هرچند پس از مدتی این میزان با کاهش مواجه شد، اما در 14 سنبله 1399 یک بار دیگر ارزش 2 تریلیون دالری خود را حفظ کرد.

ارزش سهام شرکت اپل به بالاترین حد ممکن در تاریخ رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
ارزش سهام شرکت اپل به بالاترین حد ممکن در تاریخ رسید

این غول فناوری، در جریان رویداد WWDC سال 2020 در حالی استفاده از تراشه‌های مخصوص خود را اعلام کرده بود که ارزش آن به تازگی از 2 تریلیون دالر عبور و اولین تراشه‌های M1 خود را راه‌اندازی کرده بود. پیشرفت‌های فنی این حوزه بسیار تحسین شده است و به این شرکت کمک کرد تا شاهد افزایش فروش دستگاه‌های مک خود باشد.

اپل همچنین دستگاه‌های آیفون 12 خود را همزمان با شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی کرده است که موفقیت بزرگ آن به عنوان یکی از دلایل اصلی رشد فروش آیفون توصیف شده است و اندکی پس از عرضه به عنوان پرفروش‌ترین گوشی 5G در جهان شناخته شد.

همچنین از زمان رسیدن سهم بازار اپل به 2 تریلیون دالر، این شرکت بسته خدماتی «اپل وان» خود را معرفی کرد که سرویس‌هایی زیادی همچون اپل موزیک و اپل فیتنس را در یک پکیج ارائه می‌کند.

علی رغم شیوع ویروس کرونا، این شرکت همچنین با انتشار محصولات سخت‌افزاری جدید خود پیشروی کرده است. در کنار دستگاه ایر‌تگ کاملا جدید، این شرکت نسخه‌های اصلاح شده آیپد پرو M1، تلویزیون 4K اپل و آی‌مک 24 اینچی خود را نیز معرفی کرد.

با این حال حتی پیش از معرفی این محصولات جدید نیز، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که اپل بتواند سهم بازار خود را به 3 تریلیون دالر برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала