انکار پاکستان و تاکید صالح مبنی بر دخالت این کشور در درگیری گذرگاه سپین بولدک 

© Photo / Facebook account of ARGانکار پاکستان و تاکید صالح مبنی بر دخالت این کشور در درگیری گذرگاه سپین بولدک 
انکار پاکستان و تاکید صالح مبنی بر دخالت این کشور در درگیری گذرگاه سپین بولدک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
روز گذشته عملیات سه هواپیمای ای ۲۹ (A29) افغانستان بر مواضع طالبان در ولسوالی سپین بولدک کندهار به دلیل هشدار نیروهای دفاع هوایی پاکستان لغو شد.

صالح: ارتش پاکستان برای بازپس‌گیری گمرک اسپین بولدک به افغانستان هشدار داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
صالح: ارتش پاکستان برای بازپس‌گیری گمرک اسپین بولدک به افغانستان هشدار داده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گفت و گوی صوتی نیروهای دفاع هوایی پاکستان با پیلوت افغانستان که از سوی منابع حکومتی به طلوع نیوز رسیده است نشان می‌دهد، که این نظامیان پاکستانی به هواپیماهای افغانستان هشدار می‌دهند که به مرز نزدیک شده اند.

اما یک مقام نظامی افغانستان در یک پیام صوتی ادعا می‌کند، که نیروهای دفاع هوایی پاکستان به هواپیماهای ارتش افغانستان هشدار دادند که به هجده کیلومتری نقطه صفری مرز سپین بولدک و چمن نزدیک نشوند.

این منبع گفته است، که هواپیماهای جنگی افغانستان به دلیل نداشتن توان مقاومت در برابر سیستم دفاع هوایی پاکستان عملیات را انجام ندادند و ناگزیر برگشتند.

در همین حال، پس از آن که پاکستان اظهارات صالح، را در باره واکنش نظامیان پاکستانی دربرابر"هر گونه تلاش برای تسخیر بندرگاه سپین بولدک" رد کرد اکنون امرالله صالح باردیگر درپاسخ به پاکستان گفته است:"بیش از ۲۰سال که پاکستان از وجود شورای کویته یا حضور رهبران هراس‌افگن طالب را در خاک خود انکار کرده است".

وی افزوده است: "کسانی که با این طرح (پاکستان) چی افغانستانی یا خارجی آشنا هستند و دقیقن می‌دانند که صدور اعلامیه انکار (از سوی پاکستان) تنها یک پاراگراف از پیش نوشته شده است".

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش کنترل گذرگاه اسپین بولدک از دست نیروهای دولتی افغانستان بیرون و به کنترل جنگجویان گروه طالبان افتاد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала