ایالات متحده در حال بررسی احتمال کمک به کوبا است

© AFP 2023 / Eva Marie Uzcategui ایالات متحده در حال بررسی احتمال کمک به کوبا است
ایالات متحده در حال بررسی احتمال کمک به کوبا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده تدابیری را برای کمک به کوبا درصورتی که مقامات این کشور استفاده نکنند، در نظر گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پس از گفتگو با انگلا مرکل صدراعظم آلمان، به خبرنگاران گفت که امریکا درحال بررسی احمتال کمک‌ها به مردم کوبا است.

انقلاب دیگر کوبا را تهدید می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
انقلاب دیگر کوبا را تهدید می کند

بایدن گفت: "مقدار پولی را می‌خواهیم به مردم کوبا کمک کنیم، درصورتیکه مقامات این کشور از او استفاده نکنند."
وی خاطرنشان کرد که صحبت در مورد احیای امکان انتقال پول به کوبا است. بایدن گفت: "من اکنون این کار را انجام نخواهم داد زیرا احتمال زیادی وجود دارد که رژیم کوبا این حواله های پولی یا بخشی از آنها را مصادره کند."
او گفت که ایالات متحده میتواند به کوبا واکسین را فراهم کند درصورتیکه توزیع تحت کنترل سازمانهای بین‌المللی صورت گیرد تا باشد که مردم عادی به آن دسترسی داشته باشد.
رئیس جمهور امریکا افزود که آیا ایالات متحده می‌تواند به کوبایی‌ها برای دسترسی مجدد به اینترنت در پی اقدامات دولت این کشور پس از بزرگترین اعتراضات ضد دولتی کمک کند یا خیر.
در تاریخ 12 جولای، معلوم شد که مقامات کوبا در شرایط اعتراضات گسترده علیه حزب کمونیست حاکم که برای اولین بار پس از سالها آغاز شد، وضعیت اضطراری را در این کشور اعلام کردند. مخالفین دولت فعلی خواستار انتخابات آزاد و اقدامات قاطع تر برای مبارزه با امراض همه گیر COVID-19 هستند. در برابر این اقدامات، نیروها و واحدهای اضافی نیروهای امنیتی به مرکز کوبا وارد شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала