رئیس سازمان صحی جهان، احتمال نشت کرونا از یک آزمایشگاه چین را رد نکرد

© Sputnik / Алексей Витвицкий /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس سازمان صحی جهان، احتمال نشت کرونا از یک آزمایشگاه چین را رد نکرد
رئیس سازمان صحی جهان، احتمال نشت کرونا از یک آزمایشگاه چین را رد نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
دبیر کل سازمان صحی جهان معتقد است که برای خارج کردن منشأ مصنوعی ویروس کرونا خیلی زود است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسوشیتد پرس، تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان صحی جهان، از مقامات چین خواسته است تا در یافتن منبع واقعی این ویروس همکاری کنند و مطبوعات مربوط به آنرا انتقال دهند.

چین ادعای ایالات متحده درباره سرقت سایبری تحقیقات واکسن کرونا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.07.2020
چین ادعای ایالات متحده درباره سرقت سایبری تحقیقات واکسن کرونا را رد کرد

ادهانوم گفت: "من خودم در لابراتوار کار کرده ام، من یک ایمونولوژیست هستم که در آزمایشگاه کار می کردم. گاهی وقت در آنجا حوادثی رخ می‌دهد."
دبیرکل سازمان صحی جهان، گفت که کنار گذاشتن این نظریه وقوع SARS-CoV-2 هنوز زود است.
او از مقامات چینی خواستار "شفافیت، صراحت و همکاری" در جریان تحقیقات شد.
وی تاکید کرد: اطلاعات واضح درباره وضعیت این آزمایشگاه قبل و ابتدای همه گیری نیاز داریم. اگر اطلاعات كامل دریافت كنیم ، می توانیم (منشا آزمایشگاهی COVID-19) را رد كنیم."
بازرسان سازمان جهانی صحت که در ماه مارچ سال روان از شهر ووهان در چین بازدید کرده‌ بودند نتوانستند منشا ویروس کرونا را شناسایی کنند اما می‌گویند «بی‌نهایت بعید» است که این ویروس از آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان به بیرون راه یافته باشد.
با این حال، چین بارها تاکید کرده است که به موضع آزاد و مسوولانه در مورد کووید-19 پایبند است. همانطور که در وزارت امور خارجه چین اشاره شد، از همان ابتدای همه‌گیری پکن تحقیقات را آغاز، عامل بیماری‌زا را شناسایی و تمام داده‌های اصلی را منتشر کرد. قصد امریکا برای تحقیق در مورد منشا ویروس کرونا در چین یک بازی سیاسی و تلاش برای گرداندن مسوولیت به گردن دیگران خوانده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала