مذاکرات بین الافغانی در عدم حضور جناح سوم

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
عضو شوید
حکمتیار: مذاکرات بین الافغانی باید بدون شرکت جناح سوم دایر گردد.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان اظهار داشته است که مذاکرات بین الافغانی برای حل وضع در افغانستان باید در عدم شرکت جناح سوم صورت بگیرد، شرکت ایالات متحده در نشست دوحه مخرب است.

حکمتیار جزئیات توافق با رئیس جمهور غنی را فاش ساخت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
حکمتیار جزئیات توافق با رئیس جمهور غنی را فاش ساخت

حکمتیار گفت: "انجام مذاکرات بین الافغانی بدون وساطت شخص ثالث ضروری است. یکی از دلایل فروپاشی جلسات دوحه، میانجیگری ایالات متحده است که در جنگ - شرکت داشته اند. امریکایی ها، طرف اصلی عملیات نظامی در افغانستان، و حتی پس از تصمیم به عودت نیروها از افغانستان، مذاکرات همچنان با میانجیگری آنها ادامه دارد.

به گفته رهبر حزب اسلامی افغانستان، فرق نمی کند که این گفتگوها در دوحه برگزار شود یا درجایی دیگری ، مهم این است که آنها در قالب بین الافغانی و بدون شرکت کنندگان خارجی باشند.

حکمتیار توضیح داده گفت: "من مذاکرات فعلی را بی تأثیر می دانم، زیرا رهبران سیاسی با نفوذ افغانستان از یک سو، و از سوی دیگر، رهبری جنبش طالبان. به این معنی که رهبری یک جناح با رهبری طرف متقابل ارتباط برقرار می کنند. اگر رهبران سیاسی در اینجا جمع شون ، از جمله رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور سابق، و می توانند هیئتی فراگیر را ایجاد كنند كه به نوبه خود می تواند نمایانگر تمام جامعه باشد، در آن صورت چنین مذاكرات می تواند نتیجه بدهد. نتایجی که ما می خواهیم ".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала