ادامه تنش‌های لفظی سران افغانستان و پاکستان/ واکنش عمران خان به اظهارات اخیر غنی

© @https://twitter.com/ARG_AFGادامه تنش‌های لفظی سران افغانستان و پاکستان
ادامه تنش‌های لفظی سران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
در ادامه تشدید تنش‌ها بین افغانستان و پاکستان و عدم انتشار محتوای دیدار سران دو کشور در ازبکستان، عمران خان اظهار داشت که مقصر دانستن پاکستان برای بحران داخلی افغانستان ناعادلانه است.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز گذشته در حاشیه کنفرانس بین‌المللی آسیای مرکزی و جنوبی که به میزبانی ازبکستان برگزار شده بود با یکدیگر دیدار کردند؛  از محتوای این دیدار تا کنون هیچ جزئیاتی منتشر نشده است.

در این دیدار وزرای خارجه دو کشور و همچنین «ژنرال فیض حمید» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نیز حضور داشت.

پیش از این دیدار، اشرف غنی طی سخنرانی خود گفته بود که در یک ماه گذشته بیش از 10 هزار جنگجوی خارجی از پاکستان و دیگر مناطق به افغانستان آمده‌اند تا در کنار طالبان علیه دولت افغانستان بجنگند.

انتقاد رئیس‌جمهور غنی از پاکستان؛ حامیان طالبان ویرانی ما را جشن می‌گیرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2021
انتقاد رئیس‌جمهور غنی از پاکستان؛ حامیان طالبان ویرانی ما را جشن می‌گیرند

وی همچنین اظهار داشت که عمران خان و ژنرال‌‎های پاکستانی بارها به او وعده دادند که تلاش می‌کنند طالبان را برای پذیرش راه‌حل سیاسی متقاعد کنند اما تاکنون چنین نشده است و اکنون همان شبکه‌هایی که در پاکستان از طالبان حمایت می‌کنند «آشکارا ویرانی‌های ناشی از حملات طالبان در افغانستان را جشن می‌گیرند».

عمران خان در واکنش به این اظهارات اشرف غنی در توئیتی نوشت: پاکستان صادقانه روند صلح افغانستان و مذاکرات بین‌الافغانی را تسهیل کرده است. اتهام‌زنی به پاکستان برای بحران داخلی افغانستان غیرمنصفانه است.

نخست وزیر پاکستان همچنین تاکید کرد که پاکستان بعد از افغانستان بیشترین آسیب را از ناامنی و بی‌ثباتی افغانستان می‌برد، بنابراین همواره از روند توافق سیاسی فراگیر و جامع در افغانستان حمایت کرده است.

دولت‌های کابل و اسلام‌آباد همواره در گذشته نیز یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کردند و هر از گاهی تنش‌های لفظی بین مقامات دو کشور تشدید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала