رایزنی بورل با غنی و عمران خان درباره تحولات افغانستان

© @https://twitter.comرایزنی بورل با غنی و عمران خان درباره تحولات افغانستان
رایزنی بورل با غنی و عمران خان درباره تحولات افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در دیدار های جداگانه با رئیس جمهور اشرف غنی و عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره تلاش‌های متقابل با هدف حل و فصل درگیری‌ها در افغانستان مذاکره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه‌ای، چالش‌ها و فرصت‌ها» در شهر تاشکند پایتخت ازبکستان به‌صورت جداگانه با محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان و  عمران خان نخست‌ وزیر پاکستان دیدار کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر، درباره دیدار خود با رئیس جمهور غنی نوشت:  امروز با رئیس‌جمهور اشرف‌ غنی، بر ضرورت اقدام هماهنگ [در واکنش به تحولات افغانستان] تأکید کردیم. اتحادیه اروپا قویاً از فرآیند صلح فراگیر با محوریت گروه‌های افغان حمایت می‌کند.»نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: «امروز فرصتی دست داد تا در حاشیه کنفرانس ارتباط منطقه‌ای، با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان دیدار کنم. درباره چالش‌های امنیتی و تأثیر بی‌ثباتی در منطقه تبادل نظر کردیم. حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مسئله افغانستان از طریق مذاکره تنها راه پیش روی ماست.»

 بورل نوشت: صلح و ثبات پایدار در افغانستان یک هدف و مسئولیت مشترک برای منطقه و ورای آن است. در نشست من با اشرف غنی، ما با لزوم انجام اقدامات هماهنگ موافقت کردیم. اتحادیه اروپا قویا پشت یک روند صلح جامع و متعلق به خود افغان‌ها ایستاده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیام دیگری در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر، درباره دیدار امروز خود با نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: «امروز فرصتی دست داد تا در حاشیه کنفرانس ارتباط منطقه‌ای، با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان دیدار کنم. درباره چالش‌های امنیتی و تأثیر بی‌ثباتی در منطقه تبادل نظر کردیم. حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مسئله افغانستان از طریق مذاکره تنها راه پیش روی ماست.»

کنفرانس بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه‌ای، چالش‌ها و فرصت‌ها» از صبح روز جمعه (25 سرطان) با حضور «محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، «عمران‌ خان» نخست‌وزیر پاکستان و «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ه در تاشکند آغاز شده و فردا نیز ادامه خواهد یافت.

در این کنفرانس، وزرای امور خارجه کشورهای آسیای میانه و آسیای جنوبی به همراه نماینده‌گان 44 کشور و 30 سازمان جهانی حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала