پیشنهاد پوتین درباره افغانستان به بایدن 

© Sputnik / Mikhail Metzel  /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد پوتین درباره افغانستان به بایدن 
پیشنهاد پوتین درباره افغانستان به بایدن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در نشست ماه جون در ژنو به رئیس جمهور امریکا پیشنهاد داده بود تا برای حل مشکل افغانستان هماهنگی درست انجام شود. 
پوتین و بایدن در ویلای «لا گرانژ» با یکدیگر دیدار کردند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2021
پوتین و بایدن در ویلای «لا گرانژ» با یکدیگر دیدار کردند + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کمرسانت می نویسد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در نشست ماه جون در ژنو، از جو بایدن رئیس جمهور امریکا برای هماهنگی اقدامات درباره افغانستان دعوت كرد. این روزنامه می نویسد، که پوتین آماده استفاده از پایگاه های نظامی روسیه در تاجیكستان و قرقیزستان بود.
منابع مصاحبه شده توسط كمرسانت اظهار داشتند، كه این امر می تواند در مورد تبادل اطلاعات، از جمله اطلاعاتی كه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین بدست می آیند (هواپیماهای بدون سرنشین از برد كوچك و متوسط ​​در هر دو پایگاه روسیه هستند).
گفت و گو کنندگان این نشریه گفته اند: "اگر امریکایی ها تنها علاقه مند بودند که وضعیت افغانستان را زیر نظر بگیرند، این پیشنهاد سخاوتمندانه را می پذیرفتند. اما تاکنون آنها پاسخ روشنی نداده اند که نشان می دهد هنوز اهداف متفاوتی دارند".
زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان، که در کنفرانس تاشکند شرکت کرده بود، در مورد پیشنهاد روسیه سخنی نگفت. کرملین نیز در این مورد توضیحی نداد.
یادآوری می کنیم، که در افغانستان، درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان همچنان ادامه دارد، که در میان عقب نشینی نیروهای نظامی بین المللی از این کشور، گروه طالبان مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و بر شهرهای بزرگ در حال یورش هستند. در همین حال نیروهای امنیتی افغانستان در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریسم در سراسر کشور هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала