ازسرگیری مذاکرات میان هیات بلندپایه افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر

© @https://twitter.comمذاکرات صلح دوحه
مذاکرات صلح دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
مذاکرات صلح میان هیات بلندپایه افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و هیات طالبان به رهبری ملابرادر، معاون سیاسی این گروه، در دوحه امروز از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته (جمعه) هیاتی از افغانستان برای مذاکره با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان، راهی دوحه قطر شدند.

منابع می گویند که قرار است این هیات امروز با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر از جمله ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه دیدار کنند.

دولت افغانستان گفته که آتش بس از مسایل مهم در آجندای کار این هیات است و همچنان تاکید  کرده که هیات جمهوریت با صلاحیت کامل به دوحه رفته است.

عبدالله اما پیش از عزیمت به دوحه در حضور حامد کرزی به خبرنگاران گفت که آقای کرزی از هیأت اعزامی به دوحه، حمایت می‌کند.

Замир Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
کابلوف : تنش ها در افغانستان در صورت مذاکرات دولت با طالبان قابل جلوگیری بود

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت که هیأت اعزامی با صلاحیت کامل به دوحه می‌رود و از جمهوری اسلامی افغانستان نمایندگی می‌کند.

گفته می شود که طالبان یک بسته‌ی پیشنهادی را به دولت افغانستان پیشکش کرده‌اند که در نخستین بند آن خواستار تدوین قانون اساسی جدید برای افغانستان شده‌اند.

این در حالیست که شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرده که هیات مذاکراتی دولت به رهبری عبدالله عبدالله، شام گذشته با زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، در دوحه دیدار کرده و در این دیدار، درباره تلاش‌ها و مذاکرات صلح بحث شده است.

چند روز قبل نادر نادری یکی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان گفته بود که طالبان در میز مذاکره مطرح کرده طرح صلح آنان، این است که سه ماه آتش بس اعلام شود، هفت هزار زندانی این گروه آزاد و همچنین رهبران آنان از فهرست سیاه سازمان ملل خارج شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала