روند انتقال کارمندان محلی سفارت آمریکا از افغانستان آغاز شد

CC0 / USAID Afghanistan / US Embassy in Kabul
US Embassy in Kabul  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
سفارت آمریکا در کابل اعلام کرد که طبق دستور جو بایدن، رییس جمهور این کشور، روند انتقال کارمندان محلی و همکاران نیروهای آمریکایی از افغانستان را آغاز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه سفارت آمریکا که روز شنبه (26 سرطان)  نشر شد، گفته شده است که آن شمار از همکاران محلی نیروهای آمریکایی و خانواده‌های‌شان که واجد شرایط ویزای خاص مهاجرت آمریکا اند، از افغانستان منتقل می‌شوند.

ross wilson - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
کاردار سفارت آمریکا در کابل: اگر طالبان صلح نکنند ویرانی بیشتر خواهد شد

طبق اعلام این سفارت، پروازهای افرادی که درخواست‌های ویزه خاص مهاجرت (SIV) شان از قبل طی مراحل شده است، در هفته آخر ماه جولای آغاز می‌شود.

با این حال، سفارت آمریکا گفته است که برای حفظ امنیت این روند، نمی‌تواند جزییات بیش‌تر این سفر یا تعداد افرادی را که ممکن است، در آن شرکت کنند، به اشتراک بگذارد.

راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا گفته است: «واشنگتن برای حمایت از روند انتقال کارمندان محلی نیروهای امریکایی با وزارت امور خارجه هم‌آهنگی خواهد کرد. این امر به امریکا این امکان را می‌دهد تا تعهد خود را نسبت به کسانی که در شرایط دشوار و خطرناک، به کشور ما خدمت کرده‌اند، انجام دهد.»

ویلسن گفته است که آمریکا با ارایه کمک‌های امنیتی به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان،کمک‌های توسعه‌ای و بشری و کمک به روند صلح افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهد.

سرپرست سفارت آمریکا در کابل تصریح کرده است که  آمریکا اطمینان دارد، نیروهای نیروهای افغانستان توانایی دفاع از کشور را دارند و آینده این کشور در نهایت باید از طریق میز مذاکره حل شود.

سفارت آمریکا افزوده است که هدف واشنگتن جلوگیری از استفاده خاک افغانستان به عنوان پناه‌گاهی امن برای حملات تروریستی به ایالات متحده و متحدان آن، رشد اقتصادی و خودکفایی این کشور است.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود که بیش از 20 هزار نفر از افغانستان برای دریافت ویزای خاص امریکا درخواست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала