سفارت امریکا در کابل: روند انتقال کارمندان محلی از افغانستان آغاز می‌شود

CC0 / USAID Afghanistan / سفارت امریکا در کابل: روند انتقال کارمندان محلی از افغانستان آغاز می‌شود
سفارت امریکا در کابل: روند انتقال کارمندان محلی از افغانستان آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل اعلام کرده است که امریکا روند انتقال کارمندان محلی خود را از افغانستان آغاز می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، سفارت امریکا در کابل با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید: به دستور رییس جمهور بایدن، ایالات متحده روند بیرون کشیدن کارمندان محلی نیروهای امریکایی را به منظور حمایت از پروازهای انتقال آن عده اتباع افغانستان و خانواده های آنان که واجد شرایط ویزۀ خاص مهاجرت ایالات متحده (SIV) اند، آغاز می کند."
این سفارت در اعلامیه گفته است که هفته اخیر ماه جولای آنعده از افرادیکه درخواست های ویزه خاص مهاجرت (SIV) شان از قبل طی مراحل شده است، انتقال می‌یابند.

استرالیا به 80 ترجمان افغان پناهندگی داده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
استرالیا به 80 ترجمان افغان پناهندگی داده است

سرپرست سفارت امریکا در کابل، راس ویلسن گفته است: "سفارت ایالات متحده برای حمایت از روند انتقال کارمندان محلی نیروهای امریکایی با وزارت امور خارجه هماهنگی خواهد کرد. این امر به ایالات متحده امکان را می دهد تا تعهد خود را نسبت به کسانی که در شرایط دشوار و خطرناک، به کشور ما خدمت کرده اند، انجام دهد. آنها روی تسریع طی مراحل موفقانه ویزه خاص مهاجرت SIV از زمان آغاز دوباره مصاحبه ها در سال 2021 م که به دلیل ویروس کووید 19 به تعویق افتیده بود، تمرکز خواهند داشت."
این سفارت افزوده است که ایالات متحده به کمک‌های خود به نیروهای امنیتی و دفاعی، کمک های بشری و روابط استراتیژیک خود با افغانستان ادامه خواهد داد.
در اعلامیه سفارت ایالات متحده آمده است: "همان طوری که رئیس جمهور بایدن تصریح کرده است، ما اطمینان داریم که نیروهای مسلح افغانستان توانایی دفاع از کشور را دارند. آیندۀ این کشور در نهایت باید از طریق میز مذاکره حل شود. هدف ما همچنان جلوگیری از استفادۀ خاک افغانستان به عنوان پناهگاهی امن برای حملات تروریستی به ایالات متحده و متحدان آن؛ رشد اقتصادی و خودکفایی این کشور؛ ادامۀ دستاوردهای تعلیمی، صحی و حاکمیت قانون؛ توانمند سازی و حمایت از حقوق زنان، دختران و اقلیت ها؛ تقویت جامعۀ مدنی؛ و پاسخگویی به نیازهای بشردوستانه است."
مشخص نیست که مرحله عملی انتقال ترجمان‌ها، همکاران دیپلماتیک و بخش دیگر از شهروندان افغانستان به امریکا و کشورهای دیگر چی وقت آغاز می‌شود ولی مشخص هست که تعداد زیادی از شهروندان به دنبال خارج شدن از کشور هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала