نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد + ویدئو

© @https://www.facebook.com/gen.noorنور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد
نور به طالبان: صلح کنید وگرنه سرکوب خواهید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2021
عضو شوید
والی پیشین بلخ می‌گوید جنگ ما به خاطر صلح است او به طالبان هشدار داد که صلح کنند در غیر این صورت به شدت سرکوب خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، عطا محمد نور، والی پیشین بلخ و از رهبران جمعیت که در جمعی از صدها هوادار مسلحش صحبت می‌کرد، تأکید کرد که اگر طالبان به صلح تمکین نکنند، جنگ این گروه با جنگ پاسخ داده خواهد شد.

عطامحمد نور از هوادارانش خواست که «شهادت» را بر «شلاق بیگانه‌گان» ترجیح دهند و «جسورانه برزمند و از خاک‌شان دفاع کنند». او گفت که نیروهای تحت امرش در حالت آماده‌باش قرار دارند و در کنار نظام علیه طالبان در صورت نپذیرفتن صلح خواهند جنگید.

صدها تن از هواداران عطا محمد در مزارشریف جنگ افزار برداشته و برای مقابله با طالبان آماده می‌شوند. نور در این جمع از طالبان خواست تا جنگ را کنار بگذارند و به میز مذاکرات صلح برگردند.

والی پیشین بلخ گفت «جنگ ما به خاطر صلح است. نگذارید که ملت‌تان پایمال یک مشت عناصر جاهل، نادان، و عناصر خود فروخته جنگ‌های نیابتی بیگانه‌ها شود. نگذارید خاک‌تان پایمال کثیف‌ترین چهره‌هایی که وطن فروش هستند، شود. نگذارید که ملت‌تان زیر شلاق زنده‌گی بکند.»

 نور به افراد مسلح تحت امرش می‌گوید که اگر کسانی در میان شان توان مقابله با طالبان را ندارند، همین حالا سلاح‌اش را زمین بگذارند

عطامحمد نور گفت: «توقع ما این است که جسورانه برزمید، مردانه ایستاد شوید. هرکسی که توان جنگ را ندارد از همین اکنون سلاح خود را زمین بگذارد. هرکسی که راحتی می‌خواهد از همین حالا در جایی که خود را راحت احساس می‌کند باشد. سختی را اگر قبول می‌کنید در دفاع از ناموس‌تان، در دفاع از عزت‌تان، در حفظ ارزش‌های تان پس بر شما است که بدون هیچ نوع ترس ایستاده‌گی بکنید.»

والی پیشین بلخ تاکید می‌کند که انواع جنگ‌افزار در اختیار دارد و در برابر هر سلاح لایزری طالب ده‌ها میل سلاح‌های پیش‌رفته سبک و سنگین در قبضه دارد.

او گفت: «در برابر دشمن توپ داریم، تانک داریم امکانات داریم، همه چیز داریم. در برابر هر لایزرش ده‌ها لایزر در خطوط داریم که بهترین نوع سلاح لایزری است که تا یک و نیم مایل، تقریباً بیش از دو کیلومتر را می‌تواند بزند.»

هواداران عطامحمد نور پس از آن سلاح برداشتند که جنگ‌جویان گروه طالبان تا نزدیکی شهر مزارشریف رسیده بودند. نور تاکنون چندین بار عملیات در خطوط مقدم جنگ را رهبری کرده است. عطامحمد نور اکنون در قالب هیأتی به دوحه برای مذاکره با طالبان رفته است.

 در باره بسیج مردمی علیه طالبان گفته است: بسیج مردمی یک تشکیل موقت برای توقف تجاوز طالبان است. ما به تصمیم جامعه جهانی برای خروج نیروها از افغانستان احترام می‌گذاریم، اما نمی‌توانید از ما انتظار داشته باشید که بنشینیم و کشور مان را در جنگ تماشا کنیم، مردم کشته می‌شوند و مکاتب و دانشگاه‌ها بمباران می‌شود.

وی افزود: وقتی حل و فصل شود یا جنگ خاتمه یابد، قلم نسبت به تفنگ ترجیح داده خواهد شد اما تا آن زمان ما از این سرزمین دفاع می‌کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала