توضيحات زاخارووا درباره مذاكرات روسيه با طالبان

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر توضيحات زاخارووا درباره مذاكرات روسيه با طالبان
توضيحات زاخارووا درباره مذاكرات روسيه با طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
سخنگوی زوارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو با حفظ تماس با طالبان و تشویق آنها به گفتگوهای مستقیم با دولت افغانستان، بند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را اجرای می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو با حفظ تماس با طالبان (گروه ممنوع در روسیه) و تشویق آنها به گفتگوهای مستقیم با دولت افغانستان، بند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را اجرای می‌کند.

زاخارووا: امریکایی‌ها وظیفه شورای امنیت سازمان ملل را فراموش کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
زاخارووا: امریکایی‌ها وظیفه شورای امنیت سازمان ملل را فراموش کردند

وی یادآوری کرد که در ماه مارچ سال 2020 میلادی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که اولویت آن، نیاز به تشویق و انجام مذاکرات بین‌الافغانی بود – آنچه که روسیه سال‌ها در مورد آن صبحت می‌کرد. همچنان این قطعنامه فراخوان کشورها برای تسهیل مذاکرات شده بود.

زاخارووا در برنامه تلویزیونی «عصر یکشنبه با ولادیمیر سولوویف» در کانال روسیه-1 گفت: بله، در واقع طالبان به عنوان سازمان در کشور ما ممنوع است. حقیقت این است که روسیه مکرراً برای این موضوع تاکید کرده است که نه تنها پشتیبانی نمی‌کند بلکه از هر راه ممکن عزم خود را در مبارزه با تروریسم بین‌المللی و رد هرگونه فعالیت تروریستی از جمله جنبش طالبان تأیید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: ما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را اجرا می‌کنم. ما به عنوان یک کشور از آن حمایت کردیم و در عمل نیز آن را اجرا می‌کنیم. هیچ تناقضی در این امر وجود ندارد.

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تحت تصرف داشتند و در حال حمله به شهرهای بزرگ بودند. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی در سراسر کشور انجام می دهند. بی‌ثباتی پس از اعلام خروج همه نیروهای خارجی ناتو به شمول امریکا از افغانستان تا قبل از 11 سپتمبر در حال افزایش است.

در پایان ماه فبروری سال 2020 هیئت دولت امریکا و طالبان در قطر طی یک مراسم رسمی نخستین توافقنامه صلح پس از 18 سال جنگ در افغانستان را به امضا رسانیدند. در این توافقنامه آمده بود که نیروهای خارجی باید در ظرف 14 ماه از افغانستان خارج شوند و پس از ختم روند تبادله زندانیان، مذاکرات صلح بین‌الافغانی آغاز شود. در چارچوب این توافقنامه، نیروهای امریکایی پنج پایگاه نظامی در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала