اختطاف و لت و کوب دختر سفیر افغانستان در پاکستان

Islamabad top view - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از دولت پاکستان با صراحت خواست تا در شناسایی و مجازات عاملان این جنایت اقدام فوری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، در پیوند به اختطاف و شکنجه سلسه علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه اعلام کرد که منصوراحمد خان، سفیر پاکستان در کابل را احضار و مراتب شدید اعتراض خود را با وی در میان گذاشته است.

 سفیر پاکستان روز شنبه، بیست‌وششم سرطان، به وزارت امور خارجه احضار شده است.

وزارت امور خارجه از منصوراحمد خان خواسته است تا مراتب اعتراض و نگرانی عمیق دولت افغانستان را با وزارت امور خارجه و دولت پاکستان در میان بگذارد.

این وزارت حادثه اختطاف و شکنجه دختر سفیر افغانستان را ناگوار توصیف کرده است.

​در اعلامیه وزارت خارجه آمده است: «وزارت امور خارجه از دولت پاکستان با صراحت خواست تا در شناسایی و مجازات عاملان این جنایت اقدام فوری نموده، مطابق به میثاق‌های بین‌المللی، امنیت و مصونیت کامل دیپلمات‌های افغان و اعضای خانواده‌های آن‌ها را تأمین کند».

طبق اعلام وزارت خارجه، سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعه، بیست‌وششم سرطان، در اسلام‌آباد برای ساعاتی ربوده و پس از شکنجه رها شده است.

وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرده است که دختر سفیر افغانستان روز جمعه در هنگام سوار شدن به یک موتر‌ اجاره‌ای مورد تعرض قرار گرفته است.

طبق اعلام این وزارت، پس از وقوع حادثه پولیس اسلام‌آباد تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

وزارت خارجه پاکستان گفته است که امنیت سفیر افغانستان و خانواده‌اش تقویت شده است و سازمان‌های اجرای قانون در اسلام‌آباد در تلاشند تا مقصر را شناسایی و به پنجه قانون بسپارند.

این وزارت تأکید کرده است که امنیت نماینده‌گی‌های دیپلماتیک و دیپلمات‌ها و خانواده‌های آن‌ها از اهمیت بالا برخورد است و چنین حوادثی قابل تحمل نیست و نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала