Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جام قهرمانی یورو 2020 روی دست دوناروما خال کوبی شد+عکس

© REUTERS / Alberto LingriaВратарь ФК "Милан" Джанлуиджи Доннарумма во время матча с ФК "Ювентус"
Вратарь ФК Милан Джанлуиджи Доннарумма во время матча с ФК Ювентус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
جیان‌لیوییجی دوناروما دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایتالیا و یک هوادار، خاطرات قهرمانی آتزوری در جام ملت‌های اروپا را ماندگارتر کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، رقابت های یورو 2020 با قهرمانی تیم ملی ایتالیا به پایان رسید و آتزوری در این تورنمنت تاریخ سازی کرد و در فینال بازی ها در ورزشگاه ومبلی لندن با شکست تیم ملی انگلیس در ضربات پنالتی توانست جام را بالای سر ببرد.

در ضربات پنالتی بازی پایانی جام، دوناروما دروازه‌بان لاجوردی‌پوشان با گرفتن پنالتی‌های بوکایو ساکا و جیدون سانچو تبدیل به قهرمان کشور چکمه شد و با توجه به عمل‌کرد خارق‌العاده در کل تورنمنت، مخصوصاً بازیِ قهرمانانه در ضربات پنالتی در مقابل تیم‌های اسپانیا و انگلیس در نیمه‌نهایی و فینال، توانست جایزه‌ی بهترین بازیکن مسابقات را نیز از آنِ خود کند.

در همین حال دوناروما که ۳.۲ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، با گذاشتن عکسی از تتوی جام یورو ۲۰۲۰ روی بازوی چپ خود رونمایی کرده است.

​بازوی چپ وی حالا تبدیل به یادآور خاطرات شیرین فینال ومبلی شده است که رُبا‌ن‌های جام ملت‌های اروپا با رنگ‌های ایتالیا و تاریخ بازی فینال در خال‌کوبی مذکور دیده می‌شود.

همچنین در دقیقه آخر فینال رقابت های یورو 2020 یک صحنه عجیب و در عین حال دیدنی رقم خورد و آن هم یقه‌کِشی جورجیو کیه‌لینی از ساکا، بازیکن جوان انگلیسی بود.

در واقع روی یک صحنه که در آخرین دقیقه از بازی در حال رقم خوردن بود، ساکا در حال فرار از یکی از جناحین بود و می رفت که یک فرصت بسیار خوب را برای انگلیس خلق کند اما چنین اتفاقی رخ نداد چرا که جورجیو کیه لینی از پشت سر پیراهن او را کشید و این بازیکن را سرنگون کرد.

اکنون یک هوادار ایتالیایی در واکنش به این قضیه، روی دست خود تصویر آن صحنه را خالکوبی کرده است و در مقابل ساکا جام را قرار داده است چرا که کیه لینی به این حرکت به نوعی مانع از این شد که ساکا دستش به جام برسد. در واقع کیه لینی به عنوان نمادی از ایتالیا، با کشیدن پیراهن ساکا، که نمادی از انگلیس است، مانع از رسیدن او به جام می شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала