جاپان با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را شکست

© Photo / M Bجاپان با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را شکست
جاپان با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را شکست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
محققان جاپانی با استفاده از فناوری جدید فیبر نوری موفق به افزایش دو برابری ریکارد قبلی بالاترین سرعت اینترنت شده‌اند، و از دستیابی به اینترنتی با سرعت 319 ترابیت بر ثانیه خبر داده‌اند.

دیجیاتو به نقل از از گزارش Motherboard می‌گوید که دانشمندان جاپانی موسسه ملی اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی (NICT) با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه ریکارد سرعت اینترنت را شکستند. ریکارد سریع‌ترین اینترنت دنیا قبلا در ماه اگست سال 2020 میلادی با نرخ 179 ترابیت بر ثانیه توسط گروهی از محققان بریتانیایی و جاپانی ثبت شده بود.

 از کشورهایی دارای ارزانترین اینترنت در جهان نام برده شد    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2020
از کشورهایی دارای ارزانترین اینترنت در جهان نام برده شد

موسسه NICT با ارتقای تمامی اجزای شبکه موفق به دستیابی به این سرعت بالا شد. خط فیبر نوری به جای یک هستۀ متداول چهار هسته داشت و محققان از لیزری با 552 کانال با طول موج‌های متفاوت استفاده کردند. این لیزر به ندرت توسط ایستگاه‌های زمینی تقویت می‌شد.

اگرچه این آزمایش در شرایط کنترل‌شده آزمایشگاهی انجام گرفت، ولی پژوهشگران برای انتقال اطلاعات در یک فاصله شبیه‌سازی‌شده با مسافت تقریبا سه هزار کیلومتری از فیبر پیچ‌دار استفاده کردند تا کیفیت سیگنال یا سرعت را از دست ندهند.

با این حال، آزمایش‌هایی از این دست همیشه به زمان زیادی برای اثرگذاری نیاز دارند. فیبر چهار هسته‌ای شاید در شبکه‌های موجود به کار بیاید، ولی سیستمی که این فناوری را داشته باشد، بسیار گران خواهد بود. فعلا باید منتظر باشیم تا استفاده‌های اولیه این سیستم را در زیرساخت‌های اینترنت و پروژه‌هایی ببینیم که ظرفیت و سرعت شبکه بیش از رقم هزینه‌ها اهمیت دارد.

محققان موسسه NICT معتقدند بزرگ‌ترین دستاوردشان ساخت فیبر نوری چهار هسته‌ای بوده است. این فیبر به اندازه فیبرهای معمولی است و به باور محققان به راحتی می‌تواند در سیستم‌های استاندارد فعلی به کار گرفته شود تا سرعت را افزایش دهد. فیبر نسل بعدی جاپانی‌ها همچنین باعث می‌شود که به استفاده از فناوری‌های فراتر از 5G نظیر 6G نزدیک‌تر شویم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала