شرایط آتش بس طویل المدت طالبان

© Photo / AFGHANCEطالبان دوحه
طالبان دوحه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
شینواری سارنوال عمومی اسبق افغانستان اظهار داشته است که آتش بس را بدون لغو تحریم ها طالبان غیرممکن می داند.

به گزارش اسپوتنیک، جلال الدین شینواری، اسبق سارنوال عمومی طالبان اظهار داشت که طالبان در عدم تحقق شرایط اساسی آنها، با آتش بس طولانی مدت در جریان مذاکرات با دولت افغانستان در دوحه موافقت نخواهند کرد.

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2021
واکنش روسیه به آتش بس طالبان

"شینواری گفت: "شرط طالبان آزادی 7000 زندانی و حذف نام رهبران از فهرست تحریم های سازمان ملل است. دیروز معاون صلح افغانستان، رهایی 7000 محبورس طالبان را رد کرد. اگر این کار انجام نشود، پس شک دارم که آتش بس اعمال شود".

به گفته این سارنوال طالبان، تمام ابتکارات مربوط به حل و فصل تأثیر مثبتی در روند صلح دارند. وی افزود: "اما مهمترین آنها جلسات دوحه است و امیدوارم که آنها به نتیجه برسند."

روز دوم مذاکرات بین افغانی روز یکشنبه در پایتخت قطر در حال انجام است. در نتیجه روز اول ، شرکت کنندگان و ناظرین پشرفت مثبتی را در مذاکرات مشاهده کردند.

دوحه: هدفمان آتش بس در افغانستان است اما گفت و گو پیشرفته نداشته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
دوحه: هدفمان آتش بس در افغانستان است اما گفت و گو پیشرفته نداشته است

روز شنبه در دوحه، مذاکرات بین افغانی با شرکت نمایندگان بلندپایه دولت افغانستان و دفتر سیاسی طالبان در برابر جنگهای شدید در افغانستان در آستانه خروج نیروهای خارجی از کشور از سر گرفته شد .

اما علی رغم روحیه خوش بینانه شرکت کنندگان در گفتگوهای دوحه، در خود افغانستان، جنگ بین طالبان و طرفداران مقامات ادامه دارد. به طور مثال، طالبان اعلام كرد كه طی دو ماه گذشته موفق شده است كنترل 194 منطقه از نزدیك 400 منطقه افغانستان را به دست گیرد و نیروهای حامی دولت فقط پنج منطقه را دوباره تصرف كرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала