خروج عاجل کارمندان و اتباع فرانسه از افغانستان

© Photo / Carl Montgomeryمیدان هوایی بین المللی کابل
میدان هوایی بین المللی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
عضو شوید
فرانسه کارمندان محلی سفارت و اتباع کشورش در افغانستان را با پرواز عاجل از کابل خارج کرد.

به گزارش اسپوتنیک، افق خبرداده است که دولت فرانسه با توجه به تشدید درگیری‌ها بین قوای ملسح افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان تصمیم گرفت اتباع خود را با پروازی عاجل از کابل خارج کند و به کشور بازگرداند.

پیام همدردی رییس جمهور فرانسه به زبان فارسی با مردم افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
رییس جمهور فرانسه به زبان فارسی با مردم افغانستان همدردی کرد

در این پرواز، کلیه اتباع فرانسه و شماری از کارمندان افغان که برای آن کشور کار می‌کردند و باخانواده شان از افغانستان خارج شدند.

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته است که پرواز یاد شده حدود سیصد مسافر داشت که نیمی از آنها را اتباع فرانسه تشکیل می‌دادند و نیمی دیگر کارمندان افغانِ سفارت یا دیگر سازمان‌های فرانسوی به همراه خانواده‌ها‌یشان بودند.

طبق این گزارش، داوید مارتینون؛ سفیر فرانسه در افغانستان برای بدرقه مسافرین و به ویژه کارمندان افغان سفارت در میدان هوایی حضور داشت.

احمد عارفی؛ یکی از کارمندان افغان که از سال 2006 تاکنون در سفارت فرانسه در کابل مشغول به کار است به خبرگزاری فرانسه گفته است: «ترک افغانستان واقعا بسیار دشوار است زیرا اینجا کشور و میهن ما است؛ جایی که تمام زندگی ما در آن سپری شده و با ترک آن از والدین، خانواده و نزدیکان دور می‌شویم؛ اما از سوی دیگر شرایط فعلی ما را مجبور به ترک

فرانسه از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
فرانسه از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند

افغانستان کرده، زیرا در ماه‌های اخیر زندگی در اینجا بسیار خطرناک شده است.» فرانسه روز سه‌شنبه گذشته از همه اتباع خود خواسته بود تا به دلیل تحول اوضاع امنیتی در افغانستان و نبود دوربنآ مثبت حداقل در کوتاه مدت خاک این کشور را ترک کنند. سفارت فرانسه در افغانستان با اشاره به پروازی که برای عملی شدن این درخواست تدارک دیده شده هشدار داد که هیچ پرواز خاص دیگری به این منظور اختصاص داده نخواهد شد و دولت دیگر نمی‌تواند امنیت خروج آندسته از اتباعی که تصمیم به ماندن در افغانستان گرفته‌اند را تامین کند.

نمایندگی دیپلماتیک فرانسه در کابل علیرغم شرایط امنیتی موجود همچنان باز است و فعلا به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گفته سفیر فرانسه در افغانستان، بخشی از کارمندان کنسولگری و آندسته از اتباع افغان که برای موسسات وابسته به سفارت یا موسسات غیردولتی فرانسوی کار می‌کردند طی هفته‌های اخیر به موجب حق پناهندگی از این کشور خارج شده و به فرانسه عزیمت کردند.

قابل ذکر است که فرانسه استادان زبان فرانسوی همه دانشگاه افغانستان و استادان لیسه استقلال از کابل به فرانسه منتقل نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала