استقبال افغانستان از اعلامیه مشترک نماینده‌گی‌های دیپلماتیک

© Facebook Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) tSp1onsorne3ueddh استقبال افغانستان از اعلامیه مشترک نماینده‌گی‌های دیپلماتیک
استقبال افغانستان از اعلامیه مشترک نماینده‌گی‌های دیپلماتیک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه از اعلامیه مشترک نماینده‌گی‌های دیپلماتیک استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه امروز دوشنبه (19، جولای)، اعلام کرد که شرکای بین‌المللی افغانستان طی اعلامیه‌یی تشدید جنگ و اقدامات خشونت‌بار طالبان را که سبب نقض گستردهٔ حقوق بشری مردم رنجدیدهٔ ما شده است، محکوم نمودند.

اردوغان: طالبان باید به اقدامات اشغال‌گونه خود در افغانستان پایان دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
اردوغان: طالبان باید به اقدامات اشغال‌گونه خود در افغانستان پایان دهند

این وزارت می افزاید که اعلامیه با برجسته‌ساختن تناقض‌ها میان گفتار و کردار طالبان، بیان داشته است که طالبان علی‌الرغم نشان‌دادن آمادگی برای حل مسالمت‌آمیز جنگ افغانستان،‌ به خشونت‌ها ادامه داده و سبب کشتار روزافزون مردم، قتل‌های هدفمندانه، تخریب زیرساخت‌های حیاتی، غارت اموال و بیجاشدن مردم شده اند. در اعلامیه‌ همچنان به نقض حقوق زنان و و دختران و تعطیلی رسانه‌های خصوصی و دولتی در ساحات تحت کنترول طالبان نیز اشاره شده است.

وزارت امور خارجه افغانستان همچنان از نمایندگی‌های دیپلوماتیک آسترالیا، کانادا، جمهوری چک، دنمارک، نمایندگان اتحادیهٔ اروپا، فنلند، فرانسه، آلمان، جاپان، کوریا، هالند، دفتر نمایندهٔ ارشد ملکی ناتو، اسپانیا، سویدن، انگلستان و ایالات متحدهٔ امریکا در افغانستان، برای اتخاذ موقف اصولی‌ که در مطابقت‌ به خواست‌های دولت و ملت افغانستان قرار دارد، اظهار سپاس و امتنان می‌نماید. همگام با خواست اعلامیهٔ مشترک، ما یک بار دیگر بر برقراری آتش‌بس، ختم خونریزی و ادامهٔ مذاکرات صلح بامحتوا برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر که منجر به صلح پایدار و همیشگی در کشور شود، تأکید می‌کنیم.

قابل ذکر است که بیش از پانزده کشور و سازمان جهانی در یک اعلامیۀ مشترک امروز (دوشنبه، ۲۸ سرطان) خواهان پایان دادن خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала