طالبان ربودن دختر سفیر افغانستان در پاکستان را محکوم کرد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان را محکوم کرده و خواستار سپردن عوامل مسئول این اقدام به دست عدالت شد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در شهر دوحه در توئیتی نوشت: ربودن یک دختر افغان در پاکستان بر خلاف انسانیت و پتعدی است که ما آن را محکوم می‌کنیم. ما از دولت پاکستان می‌خواهیم تلاشهایش را برای دستگیر کردن و مجازات مسببان آن تشدید کند تا چنین اقداماتی باعث بروز نفرت بین دو ملت نشده و خرابکاران، زمینه‌ای برای سواستفاده از آن نداشته باشند.

بخش قنسولی سفارت پاکستان در کابل تعطیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
پاکستان هم سفیرش را از کابل فرا خواند

بر اساس اعلام دولت افغانستان، در 16 جولای دختر سفیر افغانستان در پاکستان در مسیر رفتن به سمت خانه در شهر اسلام آباد ربوده شده و بعد از چند ساعت شکنجه شدن آزاد شد. روز شنبه افغانستان سفیر پاکستان را در شهر کابل به منظور طرح اعتراض احضار کرده و از اسلام آباد خواست عوامل مسئول این اقدام را مجازات کرده و امنیت دیپلماتهای افغان را تضمین کند.

قابل ذکر است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به وزارت خارجه این کشور دستور داده است تا زمانی که پاکستان ربایندگان دختر سفیر افغانستان را در اسلام آباد ربودند بازداشت و به کیفر اعمال‌شان نرسانده، و تا زمانی‌ که امنیت سفیر و بقیه دیپلمات‌های افغان در آن کشور تضمین نشده است، سفیر و بقیه دیپلمات‌های این کشور به اسلام آباد پاکستان برنگردند.

روز شنبه همچنین افغانستان سفیرش و دیپلماتهای ارشد خود را تا زمان "رسیدگی به همه تهدیدات امنیتی" فراخواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала