قریشی به اتمر: قضیهٔ بانو سلسله همچون فرزند خودمان با جدیت پیگیری خواهد شد

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان
دیدار حنیف اتمر با وزیر امور خارجۀ پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
وزیران خارجه افغانستان و پاکستان به دنبال فراخوانده شدن سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان در اسلام‌آباد به کابل، تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه، امروز دوشنبه (28 سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجهٔ کشور امروز با شاه محمود قریشی وزیر خارجهٔ پاکستان در مورد تحقیقات جاری روی قضیهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد صحبت همه‌جانبه نموده، نگرانی عمیق ‌خویش را در مورد اظهارات وزیر داخلهٔ آن‌کشور ابراز نمود.

وزیر امور خارجه افزود که افغانستان آماده است در پیشبرد تحقیقات الی گرفتاری و محاکمهٔ عاملان این جنایت و تأمین امنیت مطمین نمایند‌گی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان در آن کشور، با حکومت پاکستان همکاری کند. در همین راستا قرار است هیأتی به پاکستان نیز سفر نماید که در روشنی بررسی‌ها و دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی در مورد برگشت سفیر و دیپلومات‌های افغانستان اتخاذ خواهند شد.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
طالبان ربودن دختر سفیر افغانستان در پاکستان را محکوم کرد

وزیر خارجهٔ پاکستان ضمن ابراز تأثر عمیق و همدلی، گفت که قضیهٔ بانو سلسله همچون فرزند خودمان با جدیت پیگیری خواهد شد.

 وی افزود که طبق هدایت مستقیم نخست‌وزیر پاکستان، تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و در روشنی آن اجراآت صورت خواهد گرفت.

 آقای قریشی از اقدامات آن کشور برای تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های افغانستان به وزیر خارجهٔ کشور اطمینان داد.

اخیراً به دنبال رویداد اختطاف و لت‌و‌کوب دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را به کابل فراخواند.

وزارت امور خارجه در اعلامیه‌ای گفته که به‌دنبال رویداد اختطاف دختر سفیر افغانستان در پاکستان، رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان سفیر و دیپلومات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را، الی رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌شمول گرفتاری و محاکمهٔ ربایندگان، به کابل فراخواند.

در اعلامیه آمده که قرار است هیأتی در آیندهٔ نزدیک به پاکستان سفر نموده قضیهٔ کنونی و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد؛ که در روشنی دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی اتخاذ خواهند شد.

گفتنی است که وزارت خارجه کشور سه روز پیش خبر داد که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان به تاریخ 25 سرطان هنگام برگشت به خانه از سوی افراد ناشناس در اسلام‌آباد اختطاف و مورد "شکنجۀ شدید" قرار گرفته است.

در پی این رویداد، وزارت خارجه کشور، روز شنبه سفیر پاکستان مقیم کابل را احضار کرد و خواستار دستگیری فوری و به کیفر رسیدن عاملان اختطاف سلسله علی‌خیل شد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان،شیخ رشید احمد، وزیر داخله این کشور را دستور داده است تا قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد را به گونه جدی بررسی کند. وی به پولیس کشورش 48 ساعت وقت داده تا کسانی را که سلسله علی‌خیل را ربوده بودند، بازداشت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала