کشته شدن یک هزار طالب مسلح در 4 روز گذشته

© Photo / MOD fbنیروهای هوایی افغان
نیروهای هوایی افغان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
سخن‌گوی نیروهای مسلح کشور از کشته شدن حدود یک هزار جنگجوی طالب در روز گذشته در نتیجه عملیات های ارتش خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، در اوج نبردها و دست بدست شدن ولسوالی‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان، اجمل شینواری سخن‌گوی نیرو های مسلح کشور می‌گوید که در عملیات‌های چهار روز گذشته در بخش‌های گوناگون، در حدود یک‌هزار طالب کشته و بیش از پنج‌صد تن دیگر زخمی شده‌اند.

سخن‌گوی نیرو های مسلح کشور، دریک نشست خبری در کابل تأکید کرد که بخش‌‌های ازدست رفته کشور دوباره در تصرف نیروهای امنیتی درخواهند آمد.

وزارت دفاع ملی اعلام کرده‌است که نیروهای امنیتی، ولسوالی سرخ‌‌پارسای ولایت پروان و ولسوالی مالستان ولایت غزنی را امروز دوباره تصرف کرده‌اند.

این دو ولسوالی چندی پیش بدست طالبان افتاده بودند.

تلفات طالبان در 24 ساعت گذشته؛ 136 کشته و 81 زخمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
تلفات طالبان در 24 ساعت گذشته؛ 136 کشته و 81 زخمی

همزمان با این، از افتادن دوبارۀ مرکز ولسوالی چخانسور نیمروز به دست گروه طالبان، گزارش شده‌است.

بربنیاد آمارهای نهادهای امنیتی، هم‌اکنون جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان در بیش از بیست ولایت ادامه دارد و نُه شهر کشور با تهدیدهای بلند امنیتی روبه‌رو اند.

تالقان، مرکز ولایت تخار، یکی از این شهرها است. باشنده‌گان این شهر که پس از افتادن مراکز تمامی ولسوالی‌های تخار به دست طالبان، حدود دو هفته می‌شود که شهر تالقان در تیررس حمله‌های طالبان قرار گرفته‌است.

شهر کندز، یکی دیگر از نُه شهری است که در تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد. باشنده‌گان این شهر از احتمال حملۀ طالبان بر این شهر نگران استند.

جنگ در حالی شدت پیدا کرده‌است که دور تازه‌یی از مذاکرات میان کابل و طالبان در دوحه به پایان رسید. آتش‌بس، رهایی زندانیان طالبان، مشارکت سیاسی از موضوعات مطرح بحث در دورۀ تازۀ مذاکرات در دوحه بودند طرف‌ها بر دوام مذاکرات توافق کردند.

هرچند انتظار می‌‎رفت برقرای آتش‌بس دستکم سه روزه در سه روز عید قربان یکی از توافقات آنی دو طرف باشد، اما چنین چیزی در اعلامیه دو طرف ذکر نشده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала