نگرانی کانگرس از برنامه راکت های مافوق صوت روسیه

© Sputnik / Sergei Kazakسلاح اتمی
سلاح اتمی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
گزارش کنگرس در مورد برنامه راکت‌های مافوق صوت امریکا بسیار مشکل و نگران‌کننده است.

به گزارش اسپوتنیک، گزارش صادره از دفتر خدمات تحقیقات کنگرس از مشکل نگران‌کننده در برنامه راکتهای مافوق السریع این کشور پرده برداشت.

گزارشی که بر توسعه تسلیحات مافوق صوت امریکا تمرکز کرده به نگرانی درباره این تسلیحات اشاره کرده است، طوریکه امریکا چندین سال از چین و روسیه که مجموع راکت‌های مافوق صوت بین سال‌های 2017 و 2019 را ارائه کرده اند، عقب مانده است.

ادامه نیازمندی امریکا به راکت های روسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.11.2019
ادامه نیازمندی امریکا به راکت های روسی

به تسلیحات مافوق صوت به عنوان تسلیحات با برنامه‌های تاکتیکی و استراتژیک ویژه نگریسته می‌شود؛  تسلیحات اساسی که قادر به هدف گرفتن سریع دشمنان برای کاهش فعال سازی هشدار زودهنگام در ضربه اول یا پاسخ بهتر در اولین ضربه غافلگیرکننده به دشمن هستند.

طبق گزارش مجله میلیتاری واچ، در گزارش دفتر خدمات تحقیقات کنگره آمده است: تصمیم‌گیران امریکا باید درباره روند پیشرفت توانمندی‌های چین و روسیه در زمینه تولید تسلیحات مافوق صوت نگران باشند و همچنین در این گزارش به توانمندی‌ها و امکانات پنتاگن اشاره شده که با مشکلات جدی برای پیاده سازی چنین صنعتی روبه‌رو هستند.

این گزارش تاکید می‌کند، روسیه و چین عملا راکت‌های استراتژیک و عملیاتی مافوق صوت را دارند که احتمال می‌رود سرگلوله ‌های هستوی هم روی آنها سوار شده باشند. در حالیکه برنامه‌های تسلیحاتی مافوق صوت امریکا برای استفاده با سرگلوله‌های هستوی طراحی نشده‌ و حتی به حالت عملیاتی کردن آن نزدیک هم نشده‌اند.

وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2019
وزیر خارجه پیشین جاپان: سیستم های دفاع راکتی امریکا در برابر راکت های روسی بی فایده است

این گزارش به بودجه نظامی امریکا اشاره کرده که حدود 3.2میلیارد دالر شامل هزینه‌های تحقیقات تنها مربوط به سلاح‌های مافوق صوت است و این رقمی بسیار زیاد از تمام هزینه‌های دفاعی اکثر کشورهاست.

طبق این گزارش، وزارت دفاع آمریکا تاکنون راه اندازی هیچ برنامه‌ سلاح‌های مافوق صورت را ثبت نکرده و تصمیمی برای دستیابی به چنین سلاح‌هایی هم نگرفته است و به جای آن پنتاگن ادامه تدوین و ارزیابی نمونه‌های اولیه را انتخاب کرده است.

این گزارش به دلیل نبود ماموریت مشخص برای برنامه‌های تسلیحات مافوق صوت پنتاگن ابراز تاسف کرده زیرا باعث دوچندان شدن تاثیرات منفی در روند توسعه چنین سلاح‌هایی شده است.

گزارش خدمت تحقیقات کنگرس به اظهارات مایکل گریفین، نماینده سابق وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و انجینری استناد کرده که قانونگذاران امریکایی را از واقعیت طرح‌های تسلیحات مافوق صوت مطلع کرده و هشدار داده بود، امریکا تاکنون سیستم‌های که قادر به مقابله با چین و روسیه باشند و همچنین سامانه‌های دفاعی در برابر سامانه‌های روسیه و چین را در اختیار ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала