پاکستان هم سفیرش را از کابل فرا خواند

© Photo / Pakistan Embassy Afghanistanبخش قنسولی سفارت پاکستان در کابل تعطیل شد
بخش قنسولی سفارت پاکستان در کابل تعطیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
سفیر پاکستان در افغانستان پس از آنکه کابل سفیر و دیپلمات های ارشد خود را فراخواند، به اسلام آباد بازگشته است.

بعد از اینکه وزارت امور خارجه در واکنش به ربوده شده دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد، اعلام کرد که سفیر و دیپلمات های ارشد افغانستان از اسلام آباد به کابل فراخوانده شده، پاکستان نیز سفیرش را از کابل فراخواند.

در همین حال مقامات پاکستانی، تصمیم دولت افغانستان برای فراخوانی سفیر و دیپلمات های ارشد خود از پاکستان را تأسف آور خوانده است.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که شیخ رشید احمد وزیر امور داخله این کشور روز گذشته (یکشنبه) گفته که حادثه مربوط به قضیه دختر سفیر افغانستان در پاکستان "اصلاً آدم ربایی نبوده است".

Islamabad top view - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
واکنش پاکستان به تصمیم کابل د مورد فراخواندن دیپلمات‌های ارشد از آن‌کشور

شیخ رشید می‌گوید که دختر سفیر افغانستان ربوده نشده‌است، اما سازمان استخبارات هند سر و صدا ایجاد کرده‌است.

آقای رشید افزود، تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که هیچ مدرکی مبنی بر ربودن دختر سفیر افغانستان وجود ندارد.

وی همچنان افزود که آنها اکنون به دنبال ویدئویی از جریان سفر دختر سفیر افغانستان به راولپندی هستند و اگر این ویدیو یافت شود، همه چیز مشخص خواهد شد.

وزارت خارجه افغانستان می گوید که قرار است هیأتی در آیندهٔ نزدیک به پاکستان سفر نموده قضیهٔ کنونی و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد که در روشنی دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی اتخاذ خواهند شد.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان به وزارت داخله این کشور، 48 ساعت وقت داده تا کسانی را که سلسله علی‌خیل، دختر نجیب‌الله علی خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را ربوده بودند، بازداشت کنند.

دو روز پیش خانم سلسه علی‌خیل دختر نجیب الله علی خیل، سفیر افغانستان در اسلام آباد، از سوی افراد نامعلوم در پاکستان ربوده شد و مورد شکنجه قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала