کشف 60 گونه‌ی جدیدی از باکتری ها توسط محققان ترکیه

© Depositphotos.com / KtsdesignБактерии и грибы в чашке Петри
Бактерии и грибы в чашке Петри - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
دانشمندان ترکیه 60 گونه‌ی جدید باکتری ها را کشف کرده اند که پس از شناسایی و نامگذاری، وارد ادبیات علمی خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «Haber7» ، دانشمندان ترکیه، 60 نوع باکتری جدید در 6 کشور کشف کردند. انتظار می‌رود که پس از شناسایی و نامگذاری، گونه های تازه کشف شده در ادبیات علمی وارد می شوند.

پروفسور نوزات شاهین رئیس مرکزبیولوژی مولکولی و ژنتیک دانشگاه سامسون  در تاریخ « 19 مه» و همکارانش طی تحقیقات انجام شده روی نمونه های دریافتی از خاک و دریاچه ها در ترکیه، ترکمنستان، قبرس، روسیه، نیجریه و هند توانستند 60 نوع باکتری جدید را کشف کنند.

این زمینه از تحقیقات دارای پیامدهای مهمی در تشخیص شیوع عفونت‌های شناخته‌شده و ناشناخته و بررسی شیوع میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در محیط‌های مختلف شهری است.

کشف باکتری  عقیم کننده انسان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2018
کشف باکتری " عقیم کننده" انسان

پروفسور شاهین اعلام کرد که بیشترین انواع باکتری ها از نظر خصوصیات ژنتیکی خود منابع آنتی بیوتیک به حساب می آیند.

 پیش از این نیز طبق یک نمونه‌گیری از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی و بیمارستان‌های سراسر جهان اعلام شد که  در فاصله سال‌های 2015 الی 2018، حدود 12 هزار باکتری و ویروس جمع‌آوری‌ شد که قبلاً شناسایی نشده بودند. این مطالعه توسط کنسرسیوم بین‌المللی «MetaSUB» انجام شد.  این کنسرسیوم یک تلاش جهانی برای ردیابی میکروب‌ها است که توسط «دانشکده علوم پزشکی ویل کرنل» هدایت می‌شود.

گفتنی  است آنتی‌بیوتیک ماده‌ای است که از یک میکروارگانیسم تولید یا از آن گرفته می‌شود و میکروارگانیسم‌های دیگر را از میان می‌برد یا مانع رشد آن‌ها می‌شود. آنتی‌بیوتیک یک زیست‌کش است. اما در کاربرد معمول‌تر این تعریف شامل گونه‌های صناعی آنتی‌بیوتیک‌ها همچون سولفونامیدها و کینولون‌ها می‌شود. گونه‌های مختلف آنتی‌بیوتیک‌ها از لحاظ ویژگی‌های شیمیایی، فیزیکی، داروشناسی، دامنه ضدمیکروبی و سازوکار کارکرد با هم متفاوت هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала