کشف روشی برای شکست بیماری آلزایمر در روسیه

© AP Photo / Matt RourkeDecima Assise, who has Alzheimer's disease, and Harry Lomping walk the halls, Friday, Nov. 6, 2015, at The Easton Home in Easton, Pa
Decima Assise, who has Alzheimer's disease, and Harry Lomping walk the halls, Friday, Nov. 6, 2015, at The Easton Home in Easton, Pa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
عضو شوید
تیمی از دانشمندان دانشگاه ملی فدرال اورال روسیه راهی را برای جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک،  دانشمندان دانشگاه فدرال اورال (UrFU)  که به افتخار اولین رییس جمهور روسیه به نام بوریس یلتسین نام گذاری شده است، روشی را برای جلوگیری از بیماری  آلزایمر کشف نموده اند.

نتایج این مطالعه در نشریه علمی European Journal of Medicinal Chemistry منتشر شده است.

مسواک زدن دندان و ارتباط آن با بیماری آلزایمر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2019
تمیز کردن دندان و ارتباط آن با بیماری آلزایمر

متخصصان این دانشگاه  سنتزترکیبات شیمیایی را انجام داده اند که می تواند تخریب سلولهای عصبی بیماران مبتلا به آلزایمر ، پارکینسون و سایر اختلالات مغزی را متوقف کند.

آنها موفق شدند مولکول های جدیدی از سلسله ایندولیل و پیرولیالازین به دست آورند. این مولکول ها فرآیندهای درون سلولی  را برای مقابله با افزایش بیش از حد ساختارهای آمیلوئید آغاز می‌کند. این ها عناصری هستند که با گذشت زمان در مغز انسان جمع می شوند و توسعه بیماری های "پیری" را تحریک می کنند

ایرینا اوتپووا، استاد گروه  بیومولکولی دانشگاه فدرال اورال در این خصوص گفت: " ترکیبات ما سنتز پروتئین های شوک حرارتی خاص را فعال کرده و باعث تجمع آنها در سلول می شوند. این نوع پروتئین ها امکان محافظت از بافت عصبی در برابر آمیلوئیدهای سمی و محافظت از سلول ها را در برابر انواع مختلف استرس، از جمله استرس پروتئوتوکسیک که  مشخصه بیماری های عصبی است، را  فراهم می کنند.

ترکیبات بدست آمده توسط دانشمندان با یک تکنولوژی سنتز سودمند و سمیت کم متمایز می شوند. این ترکیبات در مدل های سلولی بیماری آلزایمر و اختلالات ثانویه پس از آسیب مغزی مورد آزمایش قرار گرفتند. در هر دو حالت، مواد تولید شده اثر درمانی قابل توجهی را نشان داده و همچنین افزایش بقای سلول های عصبی را فراهم ساخت.

گفتنی است پیشتر در تاریخ  هفتم جون گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا علیرغم بحث‌برانگیز بودن، داروی جدید آلزایمر را تأیید کرد. به گفته این نهاد ماده فعال "آدوكانوماب" اولین روش درمانی جدید برای مقابله با زوال عقل است كه قبلا در سال 2003 نیز تائید شده بود.

آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. هر 3 ثانیه، یک نفر در جهان به زوال عقل مبتلا می‌شود. در سال 2015 حدود 26 میلیون و 800 هزار نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می‌کردند و اعتقاد بر این است که این تعداد در سال 2030 به 75 میلیون نفر خواهد رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала