تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزار مترجم افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا

© AFP 2023 / Jonathan Ernstتصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزارترجمان افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا
تصمیم آمریکا برای انتقال چندین هزارترجمان افغان به پایگاه نظامی ویرجینیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است چندین هزار ترجمان و همکار نیروهای این کشور در افغانستان را به همراه خانواده هایشان را به صورت موقت، به یک پایگاه ارتش در شرق ایالت ویرجینیا منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده ، روز گذشته (دوشنبه) تایید کرد که در مرحله اول حدود 2500 مترجم افغانستانی و اعضای خانواده آنها برای اسکان كوتاه مدت به پایگاه "فورت لی" واقع در ایالت ویرجینیا منتقل می شوند.

پرایس گفت: "اینها همانطور که گفتیم، افغان های شجاع و خانواده‌های آنها هستند که به ایالات متحده خدمت کرده اند و فرایند بررسی سوابق امنیتی خود را به اتمام رسانده اند."

او افزود: "در حالی که مراحل نهایی روند ویژه مهاجرت را به پایان می رسانند، مسکن و خدمات موقت به آنها ارائه خواهد شد."

طالبان: مترجمان نیروهای خارجی می‌توانند بدون ترس در افغانستان زندگی کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
طالبان: مترجمان نیروهای خارجی می‌توانند بدون ترس در افغانستان زندگی کنند

جو بایدن هفته گذشته گفت که اولین گروه از مهاجران تا پایان ماه به خارج از افغانستان منتقل می شوند، اما مقامات دولت وی جزئیات این برنامه را اعلام نکرده بودند.

این اولین گام دولت جو بایدن برای پذیرش حداقل 18 هزار شهروند افغانستان و خانواده های آنها به عنوان مهاجر به آمریکاست که در ظرف دو دهه گذشته در کشور خود برای ارتش آمریکا کار کردند و در پی خروج نیروهای آمریکایی، نگران تلافی طالبان هستند.

گفته می شود که شماری از مترجمان افغان تا به حال به دلیل کمک به سربازان آمریکایی و متحدانشان توسط شورشیان طالبان ترور شده و به قتل رسیده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала