جاپان رکورد سرعت اینترنت را شکست

© AP Photo / Christophe Gateau جاپان رکورد سرعت اینترنت را شکست
 جاپان رکورد سرعت اینترنت را شکست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
جاپان با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را شکست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از digiato، محققان جاپانی با استفاده از فناوری جدید فیبر نوری موفق به افزایش دو برابری رکورد قبلی بالاترین سرعت اینترنت شده‌اند، و از دستیابی به اینترنتی با سرعت 319 ترابیت بر ثانیه خبر داده‌اند. آن‌ها باور دارند که از این فناوری می‌توان در شبکه‌های استاندارد فعلی استفاده کرد.

دانشمندان جاپانی موسسه ملی اطلاعات و فناوری‌های ارتباطی (NICT) با ثبت نرخ انتقال 319 ترابیت بر ثانیه رکورد سرعت اینترنت را شکستند. رکورد سریع‌ترین اینترنت دنیا قبلا در ماه اگست 2020 با نرخ 179 ترابیت بر ثانیه توسط گروهی از محققان بریتانیایی و جاپانی ثبت شده بود.

فارسی، پنجمین زبان پرکاربرد روی اینترنت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2021
فارسی، پنجمین زبان پرکاربرد روی اینترنت شد

موسسه NICT با ارتقای تمامی اجزای شبکه موفق به دستیابی به این سرعت بالا شد. خط فیبر نوری به جای یک هسته‌ی متداول چهار هسته داشت و محققان از لیزری با 552 کانال با طول موج‌های متفاوت استفاده کردند. این لیزر به ندرت توسط ایستگاه‌های زمینی تقویت می‌شد.

اگرچه این آزمایش در شرایط کنترل‌شده آزمایشگاهی انجام گرفت، ولی پژوهشگران برای انتقال اطلاعات در یک فاصله شبیه‌سازی‌شده با مسافت تقریبا 3 هزار کیلومتری از فیبر پیچ‌دار استفاده کردند تا کیفیت سیگنال یا سرعت را از دست ندهند .

پیش از این رکورد قبلی سرعت توسط دانشمندان انگلیسی در آگست سال 2020 ثبت شد. دانشمندان با گسترش پهنای باند شبکه فیبر نوری موفق به ثبت رکورد شده اند. به گفته کارشناسان، از نظر تئوری، با سرعت 178 ترابیت در ثانیه، می توان کل کتابخانه سینمای آنلاین نت فلیکس (Netflix)، را در کمتر از یک ثانیه بارگیری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала