حملات راکتی نماز "عید سرباز" را مختل نکرد + تصاویر

© https://www.facebook.com/ARG1880 حملات راکتی نماز "عید سرباز" را مختل نکرد
 حملات راکتی نماز عید سرباز را مختل نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
در حالی که رئیس جمهور غنی عید قربان امسال را "عید سرباز" نامگذاری کرده و اقامه نماز عید در ارگ ریاست جمهوری به امامت یک سرباز انجام پذیرفت، صدای شلیک راکت از اطراف ارگ در حین اقامه نماز به گوش رسید.

سیاسیون افغانستان امسال نماز عید سعید قربان را به امامت یکی از سربازان اردوی ملی در ارگ ریاست جمهوری ادا کردند.

هنگام ادای نماز عید قربان در کابل،  دست‌کم سه راکت شلیک شد که در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان در کابل فرود آمدند اما شلیک این راکت ها نتوانست نماز عید را مختل کند.

وحید عمر، مشاور رئیس جمهور غنی در امور روابط عامه و استراتژیک  درحساب توییتر خود نوشت: راکت هایی که سال ها است از شوی ملیشه‌های اجیر بیگانه‌گان سر این شهر باریده اند.

مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند این راکت ها از منطقه «پروان سه» در حوزه هشتم شمال شهر به سمت مرکز شهر شلیک شده است. نیروهای امنیتی منطقه محل شلیک راکت ها را بستند و بررسی‌های امنیتی شروع شد.

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان که در مراسم نماز عید حضور داشت و از این انفجارها حتی تکان هم نخورد، گفت که گروه طالبان نشان داده است که اراده‌ای برای صلح ندارد و «تصمیم‌گیری ما بر این اساس خواهد بود».

رئیس جمهور محمداشرف غنی عید را به همۀ سربازان افغان مبارکی داد و گفت که عید قربان امسال بخاطر قربانی‌های دو دهه گذشته و به ویژه سه ماه اخیر نیروهای امنیتی به نام عید سرباز نامگذازی شده.

آقای غنی گفت: "عید قربان که نشانه از خود گذری و قربانی ابراهیم خلیل‌الله به دربار خداوند است بخاطری به‌نام سرباز یاد شده که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در بیست سال گذشته و به خصوص در سه ماه اخیر از خاک و ملت افغانستان با جان فشانی و قربانی دادن حفاظت کردند."

بسیاری از کاربران افغان در رسانه‌های اجتماعی هم با نشر تصاویر از سربازان افغان حمایت شانرا از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در این عید ابراز کرده اند.

عید قربان در حالی به‌نام عید سرباز یاد شده که براساس گزارش‌ها، در حال حاضر نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در 28 ولایت افغانستان با گروه طالبان درگیر اند.

از ماه می امسال که خروج نیروهای خارجی از افغانستان آغاز شد، طالبان به حملات شان در نقاط مختلف شدت دادند و دو طرف از رسانیدن تلفات سنگین به همدیگر ادعا کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала