حکمتیار:‌ پیشنهاد غنی برای جنگ با طالبان را نپذیرفتم

© Sputnik / K. Akifiگلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان
گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان اعلام کرد که وی پیشنهاد کمک نظامی رئیس جمهور افغانستان برای نبرد با طالبان را نپذیرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اعلام کرد: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشورمان به ما کمک نظامی پیشنهاد کرد تا با طالبان بجنگیم اما نپذیرفتیم.

وی افزود: ما صلح می‌خواهیم نه جنگ و خشونت. برای حل و فصل معضل افغانستان به غنی تشکیل دولت موقت و انتقال قدرت از طریق انتخابات پیشنهاد کردیم.

دیدار غنی با حکمتیار به میزبانی و وساطت کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2021
غنی به میزبانی کرزی با حکمتیار دیدار کرد

 این در حالی است که پیش ازاین رهبر حزب اسلامی، در مراسم سالروز خروج ارتش سرخ شوروی از افغانستان گفته بود که اگر زندانیان این حزب به زودی، بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ ریاست جمهوری را محاصره و قدرت را از اشرف غنی و اطرافیانش می‌گیرد.

وی حکومت را به عهدشکنی در توافقی‌که با حزب اسلامی دارد، متهم کرد و گفت: «تا هنوز 30 هزار زندانی حزب اسلامی در زندان‌های حکومت افغانستان قرار دارند».

گفتنی است٬ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در ماه می سال جاری با حامد کرزی رئیس جمهور سابق و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در کابل دیدار و گفتگو کرد.

این در حالی است که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان در بسیاری از ولایت‌های این کشور به شدت ادامه دارد.

از سوی دیگر، چندی پیش دولت افغانستان اعلام کرد که با آغاز خروج نیروهای ناتو از این کشور٬ خشونت‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала