عمران خان: تحمیل یک دولت با زور راه‌ حل توقف جنگ در افغانستان نیست

© @https://twitter.comعمران خان: تحمیل یک دولت با زور راه‌حلی برای توقف درگیری‌ها در افغانستان نیست
عمران خان: تحمیل یک دولت با زور راه‌حلی برای توقف درگیری‌ها در افغانستان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2021
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان می‌گوید که تحمیل یک دولت با زور منجر به حل و فصل درگیری در افغانستان نمی شود

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در شهر اسلام آباد تاکید کرد تنها یک توافق به دست آمده از طریق مذاکرات، صلح و ثبات پایدار را در افغانستان به ارمغان می آورد.

خان در این دیدار هشار داد که اشغال کابل با زور نظامی راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان نیست؛ آشتی سیاسی که قبلا مورد مذاکره قرار گرفته، تنها راه برای دستیابی به صلح و ثبات در این کشور است.

خلیلزاد از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2021
خلیلزاد از نشست میان نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در قطر استقبال کرد

او به تلاش‌های سازنده پاکستان برای تسهیل روند صلح افغانستان اشاره کرده و گفت که افزایش درگیری‌ها و بی‌ثباتی در این کشور به نفع پاکستان نبوده و این وضعیت باعث بروز موج مهاجرت و مشکلات جدی امنیتی برای اسلام‌آباد خواهد شد.

خان حمایت پاکستان از افغانستان مسالمت‌آمیز، باثبات و متحد را بار دیگر یادآورد و تصریح کرد که صلح پایدار در افغانستان برای اتصال اقتصاد منطقه‌ای راه‌هایی ایجاد خواهد کرد.

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خلیل‌زاد در این دیدار بر فوریت برقراری آشتی جامع سیاسی میان دولت افغانستان و طالبان تاکید کرده است.

براساس این بیانیه، ادامه جنگ در افغانستان خطری برای تمام کشورهای منطقه بوده و برقراری صلح به اتصالات منطقه‌ای و افزایش تجارت و توسعه کمک خواهد کرد.

در بیانیه فوق همچنین آمده است که ارائه حمایت ملموس و مالی برای موفقیت نهایی روند صلح افغانستان مثل روابط بلندمدت اسلام‌آباد و کابل حائز اهمیت حیاتی بوده و آمریکا متعهد است برای تحقق بخشیدن این چشم‌انداز مسئولیت خود را بپذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала